Fischer lancerer ny super-skrue: Bider sig fast uden at ødelægge materialet

En af verdens største producenter af skruer lancerer en ny skrueserie i den absolutte superliga. Power-Fast II forkorter skruetiden dramatisk og er samtidig mere skånsom mod træ og plugs.
Fischer Power-Fast 2 skruens nye patenterede skruetip og indvendige fræseribber skåner træet og plasticpluggen, så risikoen for at træet spalter eller pluggen bliver ødelagt minimeres. Foto: Fischer A/S.

Om en skrue tager tre sekunder i stedet for fem sekunder at skrue i, kan for de fleste virke komplet ligegyldigt. Men for håndværkeren, der skal bruge timer, dage eller uger på montagearbejde kan der være en enorm tidsbesparelse at hente med den hurtigste skrue. Derfor lancerer fischer nu skrueserien Power-Fast II, der er resultatet af flere års udvikling.

– Den nye skrueserie er forbedret på alle områder, og det er helt sikkert den bedste skrue, fischer nogensinde har lavet. Spidsen på skruen har dobbeltgevind, så den tager lynhurtigt fat helt uden at køre rund i materialet. Faktisk er det lykkes at opnå en meget hurtig bide-tid på kun en fjerdedel af den nærmeste konkurrent, forklarer Lars Holbæk, der er Nordic Product Manager i fischer Danmark.

Uvildige tests viser, at når skruen har bidt sig fast, er resten af iskruningen også markedets hurtigste – cirka 25 procent hurtigere end den næsthurtigste skrue. Samtidig er Power-Fast II anvendelig i både træ, hårdt træ, metal og nylonplugs, hvilket også skiller den ud fra resten af konkurrenterne.

Fordobler udtrækslasten og er skånsom mod træ og plugs

På trods af de tidsbesparende kvaliteter er Power-Fast II mere skånsom mod materialet end andre skruer. Fischer-skruens nye patenterede skruetip og indvendige fræseribber skåner træet og plasticpluggen, så risikoen for at træet spalter eller nylonpluggen bliver ødelagt minimeres.

– For håndværkeren kommer det til at betyde, at der er meget færre plugs, som skal skiftes ud. Og fordi den nye skrue ikke spalter træet, kan man montere tættere på kanten uden risiko for at flække materialet, fortæller Lars Holbæk.

Som kronen på værket kan man med Power-Fast II benytte større skruer i nylonplugs og derved fordoble udtrækslasten fra 20 kilo til 40 kilo i beton. Power-Fast II er til salg ved forhandlerne fra slutningen af maj.

Lars Holbæk
Nordic Product Manager , Fischer A/S
LH@fischerdanmark.dk

Fischer A/S er en international producent og leverandør af befæstigelsesprodukter, bor, kemiprodukter og installationssystemer til byggebranchen. www.fischerdanmark.dk