Finn Søndergaard er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Kolding

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en erfaren herre i afdelingen på Buen i Kolding. Det er 57-årige Finn Søndergaard, som kender både byen og branchen særdeles godt.

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 57-årige Finn Søndergaard, som skal være rådgiver i afdelingen på Buen i Kolding. Foto: Middelfart Sparekasse

Han er født i Kolding og har på nær et par afstikkere til henholdsvis København og Esbjerg boet i byen det meste af sit liv. Således også da han entrerede den finansielle sektor i 1983 som elev i den lokale afdeling af Sparekassen Bikuben.

Og nu kommer Finn Søndergaards knap 40 års erfaring som rådgiver altså kunderne i Middelfart Sparekasse til gode.

Jeg valgte Middelfart Sparekasse, fordi det passer mig rigtig godt, at sparekassen er en relationsbank, og måden, man sætter kunderne, medarbejderne og lokalsamfundet i fokus, tiltaler mig meget. Jeg elsker kundekontakten og at hjælpe kunderne med at finde de relevante løsningen til dem. Desuden sætter sparekassen pris på seniorer, og det passer mig jo ganske godt, når jeg efterhånden tilhører den grupppe, siger Finn Søndergaard.

Han holder gerne et højt aktivitetsniveau i fritiden og kan godt lide sport. Det være sig svømning eller en tur i motionscenteret, og ellers en løbetur. Gerne sammen med sin søn.

Skal det gå mere stille for sig, fordyber Finn Søndergaard sig gerne i modelbyggeri af blandt andet fly og kampvogne fra forskellige tidsperioder. Et par gange om året rejser han desuden sammen med en gruppe ligesindede til udlandet for at besøge forskellige udstillinger og museer.

Middelfart Sparekasse støtter fristed for byens udsatte kvinder10.8.2021 14:25:56 CEST | Pressemeddelelse

Aarhus: For tredje år i streg støtter Middelfart Sparekasse økonomisk op om Reden Aarhus’ sundhedsklinik til gavn for Redens brugere. Sundhedsklinikken gør en stor forskel for de kvinder, som kommer på Reden og lever med problemer som hjemløshed, misbrug, prostitution, ensomhed, vold og voldtægt. - Denne gruppe kvinder er særligt sårbare i mødet med fysisk og psykisk sygdom og har ofte oplevet stigmatisering og svigt. Mange af kvinderne oplever ikke at kunne opsøge egen læge på lige fod med andre. Her gør klinikken en stor forskel, da kvinderne kan få hjælp og videre brobygning i trygge rammer, siger Anders Sørensen, leder af Reden Aarhus. Klinikken er drevet af et stort hold frivillige læger og sygeplejerskestuderende, som hver uge hjælper byens udsatte kvinder med basale livsbehov og giver adgang til den nødvendig hjælp, undersøgelser og rådgivning. Særligt under pandemien har kvinderne været sårbare. Livet har været præget af isolation og usikkerhed, og mange af kvinderne har været