Finansforbundet ansætter ny politisk chef

Jonas Svava Iversen, som er 47 år og kommer fra en stilling som underdirektør i DR, bliver chef for politikudvikling i Finansforbundet.

Som led i en oprustning af den politiske interessevaretagelse og styrkelse af Finansforbundets politiske arbejde tiltræder Jonas Svava Iversen som ny chef i spidsen for politikudvikling i forbundets sekretariat.

'Jeg har hele mit arbejdsliv været interesseret i jobs, hvor jeg kan være med til at gøre en positiv forskel for vores samfund. Det mener jeg i højeste grad også er tilfældet i Finansforbundet, der som del af både fagbevægelsen og af finanssektoren står over for væsentlige udfordringer såvel som store muligheder i et komplekst interessentlandskab. Det arbejde glæder jeg mig til at tage fat på i en organisation med et konstruktivt blik på fremtiden og på de politiske opgaver, som er nødvendige for at varetage medlemmernes interesser bedst muligt. Her har Finansforbundet et rigtig stærkt fundament, og det ser jeg meget frem til at være med til at bygge videre på', siger Jonas Svava Iversen.

Jonas Svava Iversen kommer fra en stilling som underdirektør i DR Rådgivning, Strategi og Kommunikation og er uddannet cand.mag. i informations- og medievidenskab fra Århus Universitet, executive MBA fra CBS og executive master fra INSEAD.

'Der er ingen tvivl om, at vi med Jonas får en meget stærk og kompetent leder i spidsen for vores politiske arbejde i sekretariatet, og jeg er helt overbevist om, at han bliver et stort aktiv i forhold til vores udvikling som organisation. Jonas kommer med et optimalt match af kompetencer og erfaring ift. strategi, ledelse og politik, og han er den helt rette til at styrke sekretariatet yderligere omkring Finansforbundets politiske indsats på alle de fronter, der er nødvendige for i sidste ende at gøre en forskel for vores medlemmer', siger Christian Strøm, adm. direktør i Finansforbundet.

Jonas Svava Iversen tiltræder i Finansforbundet mandag den 3. december 2018.