Coop Danmark A/S

Finalisterne til Produktprisen 2021 er fundet

Del
Dommerne smagte sig igennem 120 produkter indsendt af lokale producenter fra hele landet. Efter otte timer var feltet snævret ind til 12 finalister, der skal kæmpe om Produktprisen ved den store finale 26. juni i forbindelse med kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm.

Med 120 produkter indsendt af lokale fødevareproducenter fra hele landet var det tydeligt, at lysten til at udvikle nyt i den grad lever i Danmark. Og det generelle niveau var igen i år skyhøjt, da dommerjuryen var samlet i København og smagte og diskuterede sig igennem det imponerende felt.

Dommerjuryen bestod i år af Hanna Schaldemose, Lokalvarechef i Coop Danmark, Kok Francis Cardenau fra Sane Foods, Kok Jesper Koch fra Steigenberger Alsik Hotel & Spa, Kok Mads Battefeld fra Sushi Anaba, Kok og sommelier Simon Olesen fra Møntergade og Kok Mikkel Maarbjerg fra KIRK+MAARBJERG. Da dagen var omme var der enighed om, at 12 produkter skilte sig så meget ud, at de fortjente at gå hele vejen til den store finale til sommer. Konkurrencen var igen i år inddelt i kategorierne Mad, Drikkevarer, Konfekture og Innovation.

"Et af formålene med Produktprisen er at få de små dygtige producenter frem i lyset. Vi fra Sol over Gudhjem er glade for den store tilslutning til årets produktpris. Vi kan se, at der bliver arbejdet målrettet og seriøst med produkterne. Vi håber at et initiativ som Produktprisen kan bane vejen til endnu flere kvalitetsprodukter til den danske forbruger," siger Mads Marschall fra Sol over Gudhjem.

”Igen i år er jeg imponeret over den innovationskraft, der findes derude hos de små producenter med blandt andet fokus på bæredygtighed og anvendelse af restprodukter fra andre fødevareproduktioner. Samtidig så vi også nogle helt klassiske produkter, som bare sad lige i skabet på smag og håndværk. Nogle af varerne i finalen er kendte, men der er også nogle nye og meget spændende varer, som jeg håber vi kan tilbyde vores kunder i fremtiden!” siger Lokalvare chef i Coop, Hanna Schaldemose

Finalister 2021:

Mad:

Bearnaise fra Sauce Umami
Meyers knoldselleri fra Meyers
Mumbai Munchies fra MayMays

Drikkevarer:

Camping Safari cocktail fra Quench &Tickle
Økologisk rabarbersaft fra Samsø Bær
Kaffesyp fra Falk Bornholm

Konfekture:

Flødebolle med Lynghonning fra Friis-Holm Chokolade
Bananbrød fra Banana Cph
Karameller med cashewfrugt fra Casju

INNOVATION
Frys-selv-is fra Popseco
Mr. Amaro fra Copenhagen Winery
Nordisk Temphe fra Contempehrary

De endelige vindere af Produktprisen 2021 kåres i forbindelse med Danmarks største kokkekonkurrence for professionelle kokke til Sol over Gudhjem, der i år finder sted 26. juni og afvikles på Melstedgård lidt uden for Gudhjem på Bornholm.

For yderligere oplysninger kontakt: Presse- og kommunikationsansvarlig for Sol over Gudhjem Kasper Foged. Mail: kasper@sogk.dk Mobil: 31719015. www.sogk.dk

Hanna Schaldemose, Lokalvare chef Coop 

Mail: hanna.schaldemose@coop.dk, Tlf: +45 43 86 35 42

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye