FH ønsker den nye regering velkommen

"Nu er der endelig udsigt til forbedringer inden for både velfærd, uddannelse og klimaet," siger Lizette Risgaard om den regeringsaftale, der blev indgået i nat.

”FH har længe ønsket en ny retning for Danmark, der handler om at styrke velfærden og stoppe den stigende ulighed. Nu gælder det om at holde fokus på at uddanne og opkvalificere folk i stedet for at skære i deres ydelser”, siger Lizette Risgaard.

Socialdemokratiet, De Radikale, SF og Enhedslisten blev kort før midnat i går enige om en aftale, som gør Mette Frederiksen til statsminister for en S-regering. Dermed er 20 dage med forhandlinger om et regeringsgrundlag afsluttet.

”Vi ser frem til, at den nye S-regering vil sætte sig i spidsen for at finde et flertal for en ret til tidligere folkepension. Fagbevægelsen er parat til at yde sit bidrag og tage medansvar”, siger Lizette Risgaard.

Hun pointerer, at FH glæder sig over, at den nye S-regering og det parlamentariske grundlag vil udvikle velfærden, bekæmpe den stigende ulighed, sikre klimaet - genrejse uddannelsessystemet efter mange års nedskæringer.

Kontakt:
Pressekoordinator
Anette Bindslev
Tlf: 3524 6095, mobil: 2338 4214
mail: ABI@fho.dk

Nye tal: Så meget rammer kontanthjælpssystemet ved siden af18.10.2019 06:47:53 CESTPressemeddelelse

De økonomiske pisk, som i flere år har skullet presse kontanthjælpsmodtagere i job, rammer stort set kun borgere, der ikke lige kan gå ud og få et arbejde. Det viser en ny analyse. ”Økonomiske pisk har gjort titusindvis af borgere fattigere – men er ellers uden virkning. Der er stærkt behov for at forny kontanthjælpssystemet,” siger næstformand i Fagbevægelsens Hovedorganisation, Majbrit Berlau.