Festival for selvstændige

»Vi gennemførte festivalen sidste år, og det var et stort tilløbstykke blandt selvstændige erhvervsdrivende, der både fik mulighed for at indhente den seneste viden og ikke mindst for at netværke med hinanden. Som selvstændig har man ofte behov for at hente viden om generelle emner, og at samle det hele på ét sted i form af en festival giver jo det hele en ekstra dimension,« fortæller Bendt Nolsøe, salg og marketingchef hos DANA, og tilføjer:

»Vi kører det for andet år i København, og sidste år trak det faktisk selvstændige til fra hele landet. Og med denne succes er det klart, at vi går med overvejelser om også at holde en festival uden for København,« forklarer han.

De tre samarbejdspartnere er, som det også var tilfældet sidste år, tre virksomheder der virkelig brænder for, at de selvstændige skal få succes, og som desuden kan bringe aktuel og konkret viden til den selvstændige.

Annette Sand, direktør og indehaver af Regnskabsskolen, tilbyder seneste nyt inden for regnskabsvæsen, herunder en guide til hvordan man læser sine konkurrenters regnskab.

Toke Kruse, serieiværksætter og indehaver af virksomheden Billy, er aktuel med bogen Unfair. Toke Kruse vil i sit indlæg give et bud på, hvordan du som iværksætter får de konkurrencefordele, der skal til for hele tiden at være foran dine konkurrenter.

Susanne Quedens, advokat og partner hos Advodan, er aktuel i forbindelse med den forestående persondataforordning, der træder i kraft i foråret. I sit indlæg vil hun give gode råd til, hvad du som minimum skal have på plads til den 25. maj, når forordningen træder i kraft.

»Det er tre meget entusiastiske talere, og de kan helt sikkert bidrage med nyttig viden til mange selvstændige erhvervsdrivende. Det er alle folk, der selv har prøvet at arbejde som selvstændige, og som dermed er ved, at det er vigtigt, at den selvstændige også får noget med hjem. Vi holder arrangementet i KU-BE på Frederiksberg, der i forvejen emmer af energi. Og jeg er helt sikker på, at når vi slipper 2x 200 selvstændige løs i de magiske lokaler, så vil taget løfte sig,« siger Bendt Nolsøe.

Praktiske informationer:
Der er plads til 2 x 200 deltagere til messen, og tilmeldingerne er allerede begyndt at strømme ind.

Så hvis du er selvstændigt erhvervsdrivende, så skynd dig forbi siden www.festivalforselvstaendige.dk og tilmeld dig.

Det er gratis at tilmelde sig
Festivalen finder sted i KU-BE på Frederiksberg
Du kan enten tilmelde dig til at komme i tidsrummet 13-16 eller i tidsrummet 17-20

Der vil selvfølgelig også være rig mulighed for at netværke, og der vil blive serveret lidt let mad og drikke.

For yderligere information kontakt Nikolaj Henum, 2141 9816, nikolaj.henum@virkkom.dk

DANA er a-kassen for selvstændige. DANA har i dag cirka 25.000 medlemmer. Ud over at være et forsikringsprodukt for selvstændigt erhvervsdrivende i tilfælde af ledighed, tilbyder DANA også dets medlemmer en række andre ydelser så som netværksmøder, foredrag og kurser til brug for at få succes som selvstændig.