Ferratum Denmark ApS

Ferratums internationale forbrugerundersøgelse

Vi fejrer vores 10. Barometer-udgave – med over 22.000 respondenter – og vi er dermed glade for at dele resultaterne fra FERRATUM SOMMER BAROMETER 2019™.

Hvad er Ferratum Sommer Barometer 2019?

Siden 2014, har Ferratum Group to gange om året spurgt dets kunder om de vil dele deres forbrugsvaner; en gang i løbet af sommerferien, og igen lige før jul.

Formålet med undersøgelserne er at forstå vores kunders forbrugsadfærd i løbet af ferien og hvordan forbruget adskiller sig fra land til land. Undersøgelserne undersøger også, hvordan folk vil tilbringe deres ferie, hvilket land vil bruge mest penge i denne periode, hvem foretrækker at bruge Airbnb til overnatning, og hvilke lande foretrækker online shopping fremfor traditionel detailhandel.

Ferratum DK var en del af den 10. ferieundersøgelse, hvor vi ser på sommerforbruget i FERRATUM SOMMER BAROMETER 2019™.

Den 10. udg. af Ferratum Groups internationale Barometer

Ferratum Group har fornyligt udgivet resulaterne af dets halvårlige forbrugerundersøgelse, Sommer Barometer™ 2019. Over 22.000 husstande deltog i undersøgelsen, der gennemgår forbrugsadfærden i 17 lande i forbindelse med sommerferien. Resultaterne er bl.a. baseret på hvilke sommeraktiviteter kunderne foretrækker, om deltagerne foretrækker online shopping frem for shopping i fysiske butikker og hvordan udgifterne varierer mellem landene.

Årets resultater viser, at 28% af respondenterne vil bruge flere penge i sommerferien sammenlignet med sidste år, mens 39% indikerer, at de vil spendere ligeså meget som sidste sommer.

Landenes sommer forbrug overrasker

Nogle lande har ændret sig dramatisk i forhold til tidligere år. Norge blev eksemplevis kåret som værende det land med størst forbrug i 2018 med et procenttal på 68. Dog viser dette års resultater, at Norge er faldet til en 10. plads med kun 36% af husholdningsindkomsten.

Rumænien har også rykket sig markant. Landet er røget ned på en 6. plads, og dermed opnået den laveste pladsering blandt de 17 lande. De rumænske respondenter var i 2018 villige til at bruge 58% af deres disponible husstandsindkomst, men dette tal er faldet til kun 12% i 2019.Hvad angår den månedlige løn, der ville blive brugt i forbindelse med sommerferien, er Mexico (66%) de største forbrugere efterfulgt af Bulgarien (56%), Spanien (51%) og Letland (43%). De nordiske lande såsom Finland (28%) og Danmark (26%), samt Brasilien (13%) og Rumænien (12%) forventer at bruge mindst af deres månedsløn på sommerferien.

Digitale trends hitter fortsat

Ifølge undersøgelsen foretrækker 85% af respondenterne i Sverige, Danmark og Norge kortbetaling frem for kontanter. Denne tendens er ikke kun gældende i Skandinavien, mere end 60% af respondenterne foretrækker at bruge betalingskort i stedet for kontanter. Dette er en stigning på lidt over 50% sammenlignet med 2018.

Vi ser også en stigning i kategorien for “Mobilebanktjenester”. Over 80% af respondenterne fra Sverige, Holland, Canada, Storbritannien, Polen og Brasilien har i sigte at benytte sig af “mobile banking” i ferien. Undersøgelsen viser generelt at flere og flere markeder vælger den digitale løsning hvad angår banker.

Online vs. offline Shopping

Over 35% af respondenterne fra Storbritannien, Spanien og Holland foretager deres sommerkøb online, mens Letland og Finland fortsat holder fast i den traditionelle form for indkøb.

Ferierejsen droppes til fordel for staycation

Prisen for denne sommers største udgiftsaktivitet går til indenrigsrejser, ligesom det var tilfældet i 2018. Rejser til udlandet er kun placeret som nummer 8 på listen over udgifter. De, der planlagde at bruge størstedelen af deres sommerbudget på rejser, var Tyskland (65%), tæt efterfulgt af Danmark (61%) og derefter Holland (57%).

Respondenter fra Canada (54%) er mest villige til at bruge mere end 100 € pr. nat på hotelophold. Respondenterne fra Tyskland (73%), Bulgarien (45%) og Rumænien (37%) var mere åbne for indkvarteringsmuligheder som Airbnb.

Største sommerudgifter i 2019

Respondenter fra alle 17 lande vil bruge flest penge på følgende tre aktiviteter: Indenrigsrejser (15% af deres budget), personlige/familie fritidsaktiviteter (12%) og sommeraktiviteter som strandferie, fester og restaurantbesøg (12%).

Respondenterne fra Storbritannien var de eneste deltagere i denne undersøgelse, der prioriterede mode højt, idet de var det eneste land til at liste sommertøj som primær udgift i sommeren. Norge og Danmark fortjener prisen som de mest verdensrejsende, ved at være de eneste to lande der har valgt udlandsrejser som topaktivitet.

Hvordan er Ferratum Group Sommer Barometer 2019 ™ udført?

• Undersøgelsen blev udført af Ferratum Group, som undersøgte sine aktive kunder i 17 lande via en standardiseret web-undersøgelse. Indkomst er angivet i lokal valuta, og den relative sommers forbrug beregnes ved forholdet mellem en families månedlige disponible indkomst i hvert land. Disponibel indkomst blev justeret af hvert land og individuel købekraftparitet baseret på verdensbankens tal fra 2014.

• Over 22.000 husstande deltog i undersøgelsen. Respondenterne var i alderen 18-61+ år og 53% af deltagerne bestod af kvinder. Den gennemsnitlige disponible nettoindkomst for de deltagende husstande var mellem 827-3.934€ (6.176-29.379,91 DKK). Den gennemsnitlige husstandsstørrelse blandt respondenterne var 2,9 personer.

• Foruden de demografiske faktorer blev respondenterne adspurgt om deres disponible månedlige nettoindkomst, hvor meget de bruger på deres sommerferie, hvilke aktiviteter de bruger deres penge på̊, hvis de vil bruge Airbnb, og hvis de vil bruge online banktjenester i forbindelse med rejser i udlandet.

• Alle undersøgelsespersoner var anonyme.

Om Ferratum Group:

Ferratum Group er en international udbyder af mobile banking samt digitale forbrugs- og mindre virksomhedslån, distribueret og styret af mobile enheder. Ferratum, der blev grundlagt i 2005 og har hovedkontor i Helsinki, har ekspanderet hurtigt til 25 lande i hele Europa, Afrika, Syd- og Nordamerika og Asien-Stillehavsområdet.

Som pioner inden for digital og mobil finansiel service teknologi ligger Ferratum i spidsen for den digitale banktrevolution. Ferratum Mobile Bank, der blev lanceret i 2016, er en innovativ mobilbankplatform, der tilbyder en bred vifte af banktjenester, herunder real-time digitale betalinger og overførsler inden for en enkelt app. Appen er i øjeblikket tilgængelig på fem europæiske markeder. Ferratum har ca. 794,000 aktive kunder, der har en åben Mobile Banko konto eller en aktiv lån balance indenfor de seneste 12 måneder (pr. 31. Marts 2019).

Ferratum koncernen er noteret på Prime Standard på Frankfurt Stock Exchange under symbolet ‘FRU.’ For yderligere information, besøg www.ferratumgroup.com.

Kontakt:

Ferratum Group
Emmi Kyykkä
Head of Group Communications and Investor Relations
T: +41 79 940 6315
E: emmi.kyykka@ferratum.com

Ferratum Group
Jesper Hammer
Managing Director
E: jesper.hammer@ferratum.dk

Zsanett Sikabonyi-Angyal
E: zsanett.angyal@ferratum.com

Information om Ferratum Denmark ApS

Ferratum Denmark ApS
Strandvejen 125

Følg pressemeddelelser fra Ferratum Denmark ApS

Flere pressemeddelelser fra Ferratum Denmark ApS

Ferratums hidtil største julebarometer 2018, har undersøgt juleforbruget blandt godt 23.000 globale forbrugere.3.12.2018 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Siden 2014 har Ferratum Group bedt sine europæiske- og Commonwealth-kunder om at dele deres forbrugsvaner. Undersøgelsen gennemføres to gange om året – én gang i sommerferien og én gang igen lige før jul. Formålet med undersøgelsen er at gennemgå vores kunders forbrugsadfærd i løbet af ferien, hvilke indkøbstyper der foretages, og hvordan udgifterne varierer mellem landene. Undersøgelsen undersøger også hvordan folk planlægger at tilbringe deres juleferie, hvilket land der vil bruge flest penge i løbet af sæsonen, hvem der vil bruge Airbnb som indkvartering, og hvilke lande der foretrækker online shopping frem for fysisk shopping i butikker. I vores seneste og største undersøgelse til dato, med over 23.000 respondenter, er vi glade for at dele resultaterne af FERRATUM JULEBAROMETER 2018 ™.

SMV Sommer Barometer 201830.7.2018 09:43:15 CEST | Pressemeddelelse

Barometerundersøgelsen tager udgangspunkt i Små og mellemstore virksomheder (SMV’er) og iværksættere i forskellige lande og kortlægger deres synspunkter, følelser og holdninger til iværksætteri, forretningsudvikling og deres drivkraft for succes. Desuden forsøger undersøgelsen også at forbedre den gængse opfattelse af forretningspraksis, virksomhedskulturer og de økonomiske udsigter for SMV’er på forskellige markeder. Ferratum Danmark var en del af den 1. udgave af SMV-undersøgelsen, hvor vi ser på sommers adfærd i FERRATUM SMV SUMMER BAROMETER 2018 ™