Fem gode julegaveideer fra LYNÆS

Der er ikke længe til, at gaverne bugner under juletræet. Og hvis du lige som så mange andre er lige det seneste ude med pakkerne, er der her tre gode ideer fra LYNÆS, der vil glæde de fleste.

December er som sædvanligt fløjet afsted og lige om lidt skal vi danse om juletræet og give gaver.Og der er sikkert mange, der i disse dage tænker. 'Hvor finder jeg den perfekte julegave?'

Svaret er: Muligvis hos det hyperlokale tøjmærke LYNÆS denmark.

Her er i hvert fald fem gode muligheder for at glæde dine nærmeste med særlige julegaver.

1: Danskstrikket sømandssweater.

Kender du en, der trænger til en ny sweater i uld? Så er en sømandssweater fra LYNÆS en god mulighed. Den findes i traditionel uld og i den fine merinould, der er blød som bomuld.

Sweateren er inspireret af traditionelle danske sømandssweatre, har opsmøg på ærmerne og er med turtleneck istedet for rullekrave.

2: Kasket i recycled plastik og økologisk bomuld.

Der findes to caps fra LYNÆS denmark, og på den seneste sending har vi skruet op for bæredygtigheden. De er nemlig økologisk bomuld og genbrugt plastik.

Caps'ne findes i mørkeblå og lysegrå med forskellige broderinger på.

3: En havponcho til vinterbadning

Det her er en af årets helt store julegavehit. Vinterbadning er blevet ekstremt populært det seneste år, og ingen gider gå ned på udstyr. Derfor ligger der også mange ponchoer under juletræerne i år.

Og helt sikkert også mange af dem fra LYNÆS.

Hav-ponchoen fra LYNÆS er lavet i en kraftig 380 gsm-højkvalitets bomuld og har velour på ydersiden og frotte på indersiden. (Bemærk, at den gennemsnitlige tykkelse af surfponchoer på markedet er 250 gram, og er ofte fremstillet af polyester med et lavt tørrepotentiale.)

Den findes i blå og grå - og i tre forskellige størrelser.

4: Nauticstribet sømandstrøje

Den nauticstribede fra LYNÆS er en klassisk sejlertrøje i 100% blød, GOTS-certificeret økologisk bomuld. Den er også strikket i Danmark.

Navyblå med hvide striber eller omvendt. Knapper på venstre skulder og med ribkant i bunden og på ærmerne.

5: LYNÆS t-shirts

Skal det 'bare' være en t-shirt, så er der gode bud fra LYNÆS. Vores t-shirts er i økologisk bomuld og en ekstra tyk, stærk vævning.

Lige nu er der navyblå, grå og gule t-shirts på lager på webshoppen.

Bestil i dag og få leveret inden juleaften - eller hent i Dogville på Hundested Havn.

Glædelig jul

❤️

Sømandssweater fra LYNÆS

En ambition om at lave et hyperlokalt tøjmærke.

Sådan lyder den kondenserede fortælling om LYNÆS. To gutter, der begge bor i Lynæs, elsker atmosfæren og ikke mindst menneskerne, der surfer, bader, fisker, sejler, griner og mødes året rundt – og i al slags vejr og på tværs af alder og andre ubetydelige skel.

De to gutter, der, som så mange andre her, elsker Lynæs, mødtes en dag tilfældigt, og faldt i snak.

Den ene Kristian var vild med navnet Lynæs. Det er eksotisk, stærkt og gammelt.

Den anden Christian er garvet tøjmand, og ikke mindst surfer, og har siden 1989 produceret og solgt surfermærket Klitmøller Rig Wear.

Hurtigt faldt en aftale på plads om at starte noget sammen, og meget hurtigt fik ‘Æ’ en central betydning.

Et ‘Æ’ (faktisk mest ‘æ’) ligner et knob, altså en knude på et tovværk, synes vi. Det ligner også en form for dansk yin-yan-tegn. Og så er det hamrende Æksotisk for stort set alle andre folkeslag end danskere.

En fræk kombination af to vokaler, der skaber et helt ny (gammel) lyd.

Corona har fået danskerne til at lave meget mere mad selv9.1.2022 12:12:16 CET | Pressemeddelelse

Corona-pandemien har sat sine spor på danskerne og deres levevis siden starten af 2020. Med to lockdowns har vi alle haft mere tid derhjemme, og det har tydeligt vist sig på en lang række områder. Opskriftsiden Vielskermad.dk melder om en tydelig stigning i søgninger og interesse. Vi har alle set på sociale medier, hvordan folk pludselig begyndte at dyrke surdej i køleskabet og dele det vidt og bredt under lockdowns, men det er ikke kun bagningen som danskerne har kastet sig over med ny interesse. Kim Jørgensen fra Vielskermad.dk fortæller: ”Madopskrifter er noget af det folk søger mest efter på nettet, så vi er vant til mange besøgende på vores side, men kort tid efter landet lukkede ned første gang, så vi en signifikant stigning i både søgninger og besøgende og denne tendens har fortsat under hele pandemien.” 35% brugte mere tid på mad Teknologisk Institut gennemførte i et internationalt samarbejde en undersøgelse fra marts til juli 2020, hvor de interviewede 1.200 danske forbrugere