Far til fem kom til landet i 1992 og er nu lærlingeprisvinder

Årets lærlingeprisvinder i DI Trekantområdet har sin helt egen specielle historie, men det er hans dygtighed, personlighed og interesse for faget, der nu giver ham titlen som årets lærlingeprisvinder.

Pressen inviteres hermed til at overvære overrækkelsen af prisen mandag den 20. september kl. 12.00 hos Alfa Laval A/S, Albuen 31, 6000 Kolding.

Cuong Dac Vu kom til Danmark i 1992 fra Vietnam, han er gift og familiefar til fem børn. Han startede med at komme i lære som produktør hos Alfa Laval A/S i Kolding, hvilket er en 2-årig uddannelse, som han bestod med et flot 12-tal.

- Efter endt uddannelse som produktør havde han fået så meget tro på sig selv, at han gerne ville gå i lære som industriteknikker, det gjorde han så lige færdigt med endnu et 12-tal.  To 12-taller på to uddannelser det er godt gået, samtidig med at man er familiefar til fem børn, siger Team Manager Ole Hansen, Alfa Laval A/S.

-Som formand for DI Trekantområdet er jeg glad for, at vi med valget af Vu har fundet en rigtig dygtig faglært på en af vore stærke virksomheder i Trekantområdet. Det gør mig naturligvis også ekstra glad, når man hører om Vus vilje og indsats for at dygtiggøre sig. Vi har brug for, at der er flere, der - lige som Vu -tager en faglært uddannelse. Det giver også mange personlige muligheder fremadrettet, ikke mindst i en tid hvor der er stor mangel på kvalificerede medarbejdere, siger formand i DI Trekantområdet adm. direktør Carsten Kind, Interacoustics A/S.

- Når jeg spørger de andre lærlinge, siger de om Vu, at han altid er positiv, han har en god forståelse for andre mennesker og er altid klar til at hjælpe. Han interesserer sig for andre, han har stor interesse for faget, og han er super dygtig. Flottere skudsmål fra kollegerne kan man næste ikke få, siger Team Manager Ole Hansen, Alfa Laval A/S.

-Det er dejligt at se, at Alfa Laval A/S virkelig tager uddannelsesopgaven på sig med 12 lærlinge på virksomheden i Kolding. Ikke mindst på det tekniske og naturvidenskabelige område er der nogle fantastiske muligheder for faglærte i fremtiden, siger Carsten Kind, DI Trekantområdet.

- Grunden til, at vi fra Alfa Laval indstillede Vu til prisen, og vi synes, at det er meget velfortjent, at han nu bliver DI Trekantområdets lærlingeprisvinder 2021, er den fantastiske udvikling, som Vu har været igennem. Og så naturligvis fordi Vu er et godt menneske, som vi hos Alfa Laval sætter meget stor pris på, siger Ole Hansen.

Yderligere oplysninger fås hos Team Manager Ole Hansen, Alfa Laval A/S, tlf. 6039 6156, eller hos chefkonsulent Johan H. Pedersen, DI, tlf. 4084 3207, e-mail: jhp@di.dk

Chefsekretær Lissen Svellov
Mail: lsb@di.dk

DI: Vejle fortsat mest erhvervsvenlige kommune i Trekantområdet1.9.2021 19:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Carsten Kind genvalgt som formand for DI Trekantområdet19.4.2021 13:24:47 CEST | Pressemeddelelse

DI Trekantområdet har 19. april holdt sin årlige generalforsamling, hvor formand adm. direktør Carsten Kind, Interacoustics A/S, blev genvalgt som formand for bestyrelsen. Der var ligeledes genvalg af Vice President Bjarne Søndergaard, Alfa Laval, adm. direktør Alex Ludvigsen, Ammeraal Beltech Modular A/S, og mejeridirektør Klaus Jeppesen, Arla Foods, Taulov Mejeri som næstformænd i bestyrelsen.