Fælles-jubilæum: Ledelse har tilsammen været 40 år i Middelfart Sparekasse

Fordelt med 10 år til adm. direktør Martin Baltser og 30 år til vicedirektør Peter Møller har ledelsen i Middelfart Sparekasse været 40 år i sparekassen pr. 1. januar 2022.

Adm. direktør Martin Baltser (tv) og vicedirektør Peter Møller kunne 1. januar 2022 fejre, at de tilsammen har været 40 år i Middelfart Sparekasse.

Da 2021 blev til 2022 kunne ledelsen i Middelfart Sparekasse ud over årsskiftet også skåle på, at de to direktører nu tilsammen har været 40 år i Middelfart Sparekasse. Vicedirektør Peter Møller står for de 30 år, mens adm. direktør Martin Baltser nu har stået i spidsen for sparekassen i 10 år.

Deres historie er forbundet på flere plan. Først og fremmest har de kørt ledelsesmæssigt parløb i de seneste 10 år, og Peter Møller har i høj grad været med til at skabe den særlige kultur i Middelfart Sparekasse, som Martin Baltser fik til opgave at bevare og udvikle – samtidig med, at sparekassen skulle rustes til at leve op til de krav, som allerede dengang lurede i horisonten.

- Peter er en kulturbærer, der om nogen forstår – og kan fortælle – hvad der er Middelfart Sparekasses særkender. Han er ophavsmanden til udtrykket ”Middelfart Sparekasse er en moderne sparekasse baseret på gamle dyder”, og det fortæller helt perfekt, hvordan vi fortsat tror på personlige relationer, men også skal have de rigtige digitale løsninger til kunderne. Ved siden af det føler vi også en forpligtelse til at lade en del af vores overskud gå tilbage som støtte til foreninger, arrangementer og meget andet, som bidrager til liv og trivsel i de områder, hvor vi har afdelinger. Vi vil være til fælles bedste, og den ambition opstod længe før både Peters og min tid, siger Martin Baltser.

80 år i sektoren

De to direktører har tilsammen 80 års erfaring i finanssektoren at trække på. Martin Baltser indledte karrieren i Sparekassen Hobro. Han har desuden været i bl.a. Sydbank, før han kom til Middelfart Sparekasse fra en stilling som områdedirektør i Sparekassen Kronjylland. Peter Møller blev ansat til at åbne Middelfart Sparekasses afdeling i Vejle i 1992, hvor han kom fra den daværende Sparekassen Sydjylland.

De tidlige 90’ere var første skridt mod den Middelfart Sparekasse, vi kender i dag. Nye afdelinger i Vejle, Fredericia og Kolding lagde fundamentet for at fremtidssikre sparekassen. I 2010’erne kom anden bølge med afdelinger i bl.a. Odense, Horsens, Svendborg, Esbjerg og Aarhus til.

I dag er Middelfart Sparekasse næsten nøjagtigt dobbelt så stor målt på antal kunder og medarbejdere i forhold til i 2012, da Martin Baltser tiltrådte. Kundetilfredsheden er fortsat meget høj, og det er blevet til en førsteplads og tre andenpladser i konkurrencen Danmarks bedste arbejdspladser. Så kulturen er fastholdt, og sparekassen står godt rustet til fremtiden.

- Det er ikke en opgave, Peter og jeg har løst alene, men vi har selvfølgelig haft et ansvar for at sætte nogle rammer, som vores nu næsten 380 kolleger fylder ud på fornem vis, siger Martin Baltser.

Sportsglad afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse runder skarpt hjørne17.1.2022 13:21:28 CET | Pressemeddelelse

50 år: Thomas Bo Jørgensen, Odense, fylder tirsdag den 18. januar 50 år. Han har sin daglige gang i Middelfart Sparekasse på Dalumvej i Odense, hvor han har været afdelingsdirektør siden 2014. Thomas Bo Jørgensen er født og opvokset i Seden, men bor i dag i Tommerup St. med sin hustru Charlotte og deres søn Tobias. Fritiden bruges sammen med familie og venner, og derudover brænder Thomas Bo Jørgensen for sport. Især fodbold og Ishockey. Således er han i en årrække været træner i Tommerup Boldklub, og så indfinder han sig gerne på lægterne, når Odense Bulldogs går på isen. Det bør desuden nævnes, at Thomas Bo Jørgensen til stor forargelse for flere af sine nærmeste kolleger er erklæret brøndbyfan. En ikke ufarlig tilbøjelighed, når man dagligt omgiver sig med tilhængere af OB.

Martin Outzen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Aarhus14.1.2022 10:55:02 CET | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Aarhus. Det er 28-årige Martin Outzen, som kommer fra et job i Danske Andelskassers Bank, hvor han har arbejdet siden 2014. Han stammer oprindeligt fra det sønderjyske, men har boet i Aarhus siden 2018. I dag bor Martin Outzen med sin kæreste i Vejlby, men snart får han kortere på arbejde, når de flytter ind i Lighthouse, hvorfra han kommer til at få frit udsyn til Middelfart Sparekasses nye adresse i Aarhus, nemlig i Dokk1. - Jeg har et stort behov for at være social og at lære nye mennesker at kende – hvad end det er kunder eller kolleger. Mit største drive i dagligdagen er afgjort at skabe og styrke relationer til mine nuværende og nye kunder, så vi sammen kan optimere deres økonomi ud fra deres behov og ønsker, siger Martin Outzen, som gik målrettet efter Middelfart Sparekasse. - Middelfart Sparekasse har et godt navn i branchen og har i mange år været en af de bedste arbejdspladser i hele den finansi

Camilla Jessen Markussen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Tørring14.1.2022 10:51:29 CET | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen på torvet i Tørring. Det er 31-årige Camilla Jessen Markussen, som allerede kender byen særdeles godt. Hun er født og opvokset i Ildved og bor i dag i Tørring sammen med sin mand og deres datter. Camilla Jessen Markussen er uddannet finansøkonom i 2018 og har frem til sit skifte til Middelfart Sparekasse været ansat i Danske Bank. - Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi at det er et sted, hvor man møder kunderne i øjenhøjde og fokuserer på muligheder frem for begrænsninger. Den gode relation til kunderne betyder meget for mig, og noget af det bedste i mit job er at hjælpe folk igennem de forskellige dele af livet, hvor man som rådgiver er med på sidelinjen til nogle af folks helt store beslutninger, siger hun. Ud over hverdagen og familielivet i huset i Ildved bruger Camilla Jessen Markussen også gerne sin tid i gode venners lag.

Martin Lillelund er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Silkeborg13.12.2021 10:01:19 CET | Pressemeddelelse

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Silkeborg. Det er 44-årige Martin Lillelund, som kommer fra en stilling i Andelskassen, hvor han har arbejdet i 22 år. Senest i Ikast, hvor han bor. For fremtiden kommer Martin Lillelund til at have sin daglige gang i Middelfart Sparekasses afdeling på Herningvej i Silkeborg, hvor han skal arbejde som privatrådgiver og derudover have ansvar for pension og investering. - Det bedste ved mit arbejde er, at der ikke er to dage, som er ens. Man kommer tæt på sine kunder og er med i mange af livets store øjeblikke – både på godt og ondt. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi sparekassen har nogle gode værdier. Desuden har den et rigtig godt omdømme både blandt medarbejdere og kunder, siger Martin Lillelund. Privat bor han i Ikast med sin hustru Marianne. Han løber en del og spiller desuden klarinet i Herning Koncertorkester. Derudover går fritiden især i familiens sommerhus på Helgenæs.

Rasmus Hessellund er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Aarhus13.12.2021 09:37:27 CET | Pressemeddelelse

Navne: Efter et par år som rådgiver i Andelskassen er Rasmus Hessellund vendt tilbage til Middelfart Sparekasse, hvor han tidligere har arbejdet i fem år. Han kommer til at få sin daglige gang i afdelingen i Aarhus - byen, hvor han er født og opvokset. Rasmus Hessellund skal hovedsagligt rådgive privatkunder med alt, hvad det nu inderbærer af bolig, investering, pension m.m. - Jeg har valgt at skifte tilbage til Middelfart Sparekasse, da jeg synes, at sparekassens tilgang til at drive pengeinstitut passer godt med mine værdier, og den frihed og tillid, der er til den enkelte medarbejder, sikrer en god arbejdsplads, siger han. Rasmus Hessellund bor i Brabrand med Rikke og deres to piger på 1 og 4 år. Så fritiden går i høj grad sammen med familien, og ellers masser af fodbold, når det kan lade sig gøre. Gerne på stadion i Aarhus eller i England.