EWII investerer i ladestanderfirmaet ZAPP Mobility

Iværksætterfirmaet ZAPP Mobility og EWII Koncernen indgår aftale om, at sidstnævnte køber 33 procent af ZAPP.
Partnerne bag aftalen:  Janus Mols, Head of Marketing i ZAPP Mobility, (tv) Eric Scharnowski, stifter og administrerende direktør Lars Bonderup Bjørn, administrerende direktør i EWII Koncernen.
Partnerne bag aftalen: Janus Mols, Head of Marketing i ZAPP Mobility, (tv) Eric Scharnowski, stifter og administrerende direktør Lars Bonderup Bjørn, administrerende direktør i EWII Koncernen.

Et godt netværk af ladestandere til elbiler er afgørende for en succesfuld grøn omstilling. Og langs det danske vejnet bliver de små, elektriske bokse et mere og mere velkendt syn.

Men markedet er uigennemskueligt og bøvlet. Sådan lyder det fra iværksætterfirmaet ZAPP Mobility, der blev stiftet i foråret 2020 af Eric Scharnowski og Janus Broch Mols.

”Det er en jungle for forbrugeren at finde rundt i. Du risikerer at komme til at bruge alt for mange penge, fordi du bare giver op og betaler. Vi vil gerne bidrage til et fleksibelt marked, der er let for forbrugeren at navigere i,” siger Eric Scharnowski, der er stifter og administrerende direktør i ZAPP Mobility.

Den indstilling bakker EWIIs administrerende direktør, Lars Bonderup Bjørn, fuldt op om. Mandag sagde han på vegne af EWII Koncernen ja til at købe en tredjedel af ladestander-firmaet;

”Vi er i en fase af den grønne omstilling, hvor der er stort behov for, at fokus ligger på forbrugeren. Vi ser utallige nye produkter, nye ordninger, nye tiltag, og det er glædeligt at udviklingen går stærkt mod et grønnere samfund. Men vi må ikke glemme, at almindelige mennesker også skal kunne have en hverdag, der er til at navigere i,” siger Lars Bonderup Bjørn.

Med den økonomiske saltvandsindsprøjtning kan ZAPP Mobility opgradere og professionalisere sin forretning.

”ZAPP Mobility drømmer om at være den foretrukne forhandler af elbilsopladere, tilbehør samt el-refusion. Samtidig sætter vi en stor ære i ærlig og korrekt rådgivning overfor forbrugeren,” forklarer Eric Scharnowski.

Med den underskrevne aftale starter et solidt partnerskab med stor spændvidde. ZAPP Mobility tilbyder produkter til alle brancher og i stort set alle konstellationer: Til privatkunder, til erhverv og til myndigheder – på den måde er firmaet et godt match hos EWII, der ligeledes har adskillige kundegrupper.

”Vi glæder os meget til at kunne tilbyde kunderne produkter fra ZAPP. Og til at være med til at udvikle ladestander-markedet i en sund retning,” siger Lars Bonderup Bjørn.

Eric Scharnowski, stifter og administrerende direktør, ZAPP Mobility, på telefon 42 71 37 30

Lars Bonderup Bjørn, administrerende direktør i EWII Koncernen, på telefon 23 23 71 18