Europeans' attitude to sport event cancellations

This is how disappointed people in Europe are about the cancellations and postponements of major sporting events that should have taken place in summer 2020.

About the survey

This data is based on nationally representative surveys of 10.563 people in Austria, Denmark, Finland, France, Germany, Italy, Norway, Sweden, Switzerland and Spain, conducted by YouGov between June 23 – July 12, 2020.

YouGov är ett internationellt data- och marknadsanalysföretag. Grunden för vår verksamhet är vår kontinuerliga dialog med 9,6 miljoner människor världen över inom ramen för vår konsumentpanel.

YouGov erbjuder ett stort utbud av tjänster som ger breda och djupa insikter. Bland våra produkter återfinns YouGov BrandIndex, en daglig mätning av allmänhetens bild av olika varumärken, och YouGov Profiles, vårt segmenterings- och profileringsverktyg. Vår marknadsledande YouGov Omnibus är en snabb och kostnadseffektiv tjänst som ger svar på undersökningsfrågor i hela befolkningen eller i utvalda målgrupper. Med panelmedlemmar i 44 länder är YouGov ett av de största undersökningsföretagen i världen.