Et unikt møde med sangen i centrum - Opera i det fri 2019

Igen i år vil Opera i det fri være et intimt og unikt møde mellem nogle af Danmarks og verdens bedste sangere og et entusiastisk publikum

Den Kongelige Opera fortsætter den smukke tradition med at møde danskerne ude i sommerlandet og præsentere dem for nogle af opera-genrens absolutte højdepunkter. For publikum rummer dette arrangement en mulighed for at komme helt tæt på nogle af Danmarks og verdens bedste sangere. I et så intimt møde mellem publikum og sangere opstår der nogle helt særlige øjeblikke.

For Operaen er det vigtigt, at kunne vise, hvor stor spændvidden, virtuositeten og det høje internationale niveau er ved Opera i det fri-koncerterne. I år præsenterer Opera i det fri fire fremragende og efterspurgte solister ved koncerterne. Der er tale om sopranen Ann Petersen, mezzosopranen Hanne Fischer, tenoren Niels Jørgen Riis og bassen Kyungil Ko.

Programmet for koncerterne bliver afsløret sidst i juli, men det er sikkert, at det byder på kendte og elskede hits og skjulte perler. Det vil både blive lystigt og alvorligt og der bliver sunget på både italiensk, tysk, østrigsk, fransk, amerikansk og dansk.

Opera i det fri besøger i år:

Fredag 9. august 2019 kl. 18.00, Skulpturhaven, Tønder
Lørdag 10. august 2019 kl. 16.00, Byparken, Esbjerg
Søndag 11. august 2019 kl. 18.00, Vigehavn, Svaneke
Fredag 16. august 2019 kl. 18.00, Ørbæklunde, Ørbæk
Lørdag 17. august 2019 kl. 16.00, Paradepladsen, Viborg
Søndag 18. august 2019 kl. 16.00, Sct. Knuds Kilde, Hjørring

Medvirkende:

Sopran: Ann Petersen
Mezzosopran: Hanne Fischer
Tenor: Niels Jørgen Riis
Bas: Kyungil Ko
Pianist: Leif Greibe (16., 17., 18. august)
Pianist: Nick Fletcher (9., 10., 11. august)

Konferencier: Lars Halby

Det Kongelige Teater siger tak til:

Tønder Kommune, Tønder Teater, Kulturelt Forum, Højt til himlen, Sydbank, Tønder Festival, Musikhuset Esbjerg, Johan Hoffmann Fonden, Byforeningen Svanekes Venner, Beckett-Fonden, Knud Højgaards Fond, Nordea-Fonden, Oticon Fonden, Sydbank Fonden, Kulturregion Fyn, Nyborg Kommune, Ørbæklunde, Musik & Teater, Viborg Teaterforening, Kulturselskabet, Viborg Kommune , Sparekassen Vendsyssel, Hjørring Kommune.