Et stort skridt på vejen mod normalitet på erhvervsskolerne

TEKNIQ Arbejdsgiverne glæde sig over den aftale, regeringen og de fleste af folketingets partier blev enige om i nat, som gør det muligt for de fleste erhvervsskoleelever at vende tilbage til deres uddannelser.

Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

100 procents fremmøde på erhvervsuddannelserne i det meste af landet. Det var et af resultaterne i den aftale om en udvidet genåbning af Danmark, der blev indgået i nat af regeringen og Folketingets øvrige partier med undtagelse af Nye Borgerlige.

”Det er rigtig gode nyheder for de mange erhvervsskoleelever, der er afhængige af den praktiske undervisning, som de kun kan få ude på skolerne. At nattens aftale sikrer, at netop erhvervsuddannelserne nu kan åbne i fuldt omfang som nogen af de første, viser, at også politikerne har taget ansvar for netop disse uddannelser, og det kan vi kun lette på hatten over,” siger Tina Voldby, adm. direktør hos TEKNIQ Arbejdsgiverne.

”Vi havde naturligvis håbet, at Hovedstaden og Nordsjælland også var kommet med i denne omgang, men vi skal sikre, at genåbningen sker på sundhedsforsvarlig vis. I lyset af indlæggelsestallene må vi så håbe, at også disse områder bliver en del af den udvidede genåbning meget snart. På samme måde må erhvervsskolerne nu vise, at de også kan sikre, at eleverne kan vende trygt tilbage til skolebænken, men jeg er sikker på, det er en opgave, skolerne er klar til at løfte,” siger hun.

Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne – mobil: 20 12 82 83

Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer cirka 4.100 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.