Esbjerg går til kamp mod rynkerne: Aleris-Hamlet afholder kosmetisk infoaften

Aleris-Hamlet i Esbjerg har på to år oplevet en stigning på 27 procent i antallet af rynkebehandlinger med Botox. Inspirationsaften 20. marts skal gøre Esbjergs kvinder klogere på rynkereduktion og plastikkirurgi.
– Smilerynker og bekymringsrynken mellem øjnene er de behandlinger, der er mest normale sammen med rynker i panden. Men der bliver også lavet mange behandlinger med fillers i kinder og andre steder, hvor fylde kan give et friskt udtryk, siger Tine Lehmann. Foto: PR.

Stadig flere kvinder ønsker at forbedre selvværdet og livskvaliteten gennem kosmetiske behandlinger med eksempelvis Botox eller Restylane. Danmarks største udbyder af kosmetiske behandlinger, Aleris-Hamlet Hospitalers afdeling i Esbjerg har på to år oplevet en stigning på 27 procent i antallet af Botox-behandlinger.

– Kosmetiske behandlinger med Botox er ikke længere tabu blandt esbjergensiske kvinder. Vi accepterer ikke kroppens naturlige aldring, men gør noget ved de ting, som generer os. Det er faktisk muligt at udskyde hudens ældningsproces med behandlingerne, og i modsætning til hvad mange tror, er det et meget naturligt udtryk, kvinderne får. Den stereotype holdning om kæmpe læber og stenansigt er der stadig, men det er meget vigtigt, at vi får aflivet den myte, fortæller Tine Lehmann, der er oplægsholder på infoaftenen og kosmetisk sygeplejerske hos Aleris-Hamlet i Esbjerg.

Inspirationsaften skal give velovervejede beslutninger

Hospitalet får mange spørgsmål fra kunder, der er enormt grundige med at undersøge markedet og bruger lang tid på at studere behandlingsmuligheder, tidligere patienters erfaringer og tilfredshed med resultat og personale.  Det tyder på, at der grobund for at afholde et infomøde, hvor de kan blive klogere på kosmetiske behandlinger og plastikkirurgi. Derfor inviterer Aleris-Hamlet Hospitaler på Bavnehøjvej til inspirationsarrangement d. 20. marts fra kl. 17 - 19.

–  Det store fokus på kosmetiske behandlinger i medierne og en højere social accept har været med til at øge interessen. Mange kender nogen, der har fået eksempelvis en Botox-behandling, og det er også med til afmystificere. De mest normale Botox-behandlinger i Esbjerg er i øjenregionen. Smilerynker og bekymringsrynken mellem øjnene er de behandlinger, der er mest normale sammen med rynker i panden. Men der bliver også lavet mange behandlinger med fillers i kinder og andre steder, hvor fornyet fylde kan give et friskt udtryk, siger Tine Lehmann.

Gode råd om plastikkirurgi

Til arrangementet kan man også møde Aleris-Hamlets plastikkirurg Thomas Bo Jensen, der sætter fokus på brystforstørrende operationer og andre plastikkirurgiske muligheder.

Endelig kan man også møde skincareekspert Helle Bach fra Medex, som er klar til at uddele tips og tricks om hudpleje, og om hvordan biomedicinsk hudpleje kan forbedre effekten af behandlinger med for eksempel Botox/Azzalure og Restylane.

Arrangementet er d. 20. marts fra kl. 17 - 19. Det koster 50 kroner at deltage, men inkluderet i den pris er en goodiebag, mulighed for at booke gratis forundersøgelse samt 15 procent rabat ved en efterfølgende behandling hos en kosmetisk sygeplejerske – det kan eksempelvis være med Botox eller Restylane. Tilmelding kan ske på www.ofeliaklub.dk.

Stadig flere kvinder ønsker at forbedre selvværdet og livskvaliteten gennem kosmetiske behandlinger med eksempelvis Botox eller Restylane. Danmarks største udbyder af kosmetiske behandlinger, Aleris-Hamlet Hospitalers afdeling i Esbjerg, har på to år oplevet en stigning på 27 procent i antallet af Botox-behandlinger. Foto: PR.

Aleris-Hamlet Hospitaler er med mere end 40 specialer og afdelinger i Esbjerg, Herning, Ringsted, København, Aalborg og Aarhus Danmarks største og bredest dækkende privathospital. Hospitalet udfører over 11.500 operationer hvert år. www.aleris-hamlet.dk