Erhvervskundechef i Middelfart Sparekasse fylder 60 år

60 år: Claus Dahlbom, Esbjerg, fylder fredag den 25. marts 60 år.

Claus Dahlbom har sin daglige gang i Middelfart Sparekasses afdeling i Esbjerg, hvor han med sine snart 40 års erfaring fra den finansielle sektor kyndigt hjælper og rådgiver sparekassens erhvervskunder i det vestjyske.

Claus Dahlbom blev i 2013 sammen med to af sine daværende kolleger fra Vestjysk Bank headhuntet af Middelfart Sparekasse til at lave en ny afdeling i Esbjerg. De tre startede op i en lejlighed i Stormgade, men flyttede snart ind i mere passende lokaler i Skolegade, hvor afdelingen havde til huse frem til 2017. Flere nye kolleger kom til, og pladsen blev for trang, så afdelingen rykkede til sin nuværende placering i Dokken 10 og tæller i dag 14 ansatte.

Claus Dahlbom startede i Middelfart Sparekasse som erhvervsrådgiver, men fik i 2019 sin titel af erhvervskundechef.

Farfar med handicap 8

Han stammer oprindeligt fra Fyn, men bor i dag i Sædding sammen med sin hustru Lene. De har to voksne sønner, som begge bor i Aarhus og har uddannet sig til advokat og ingeniør.

Erhvervskundechefen kan desuden bryste sig af endnu flot titel. For halvandet år siden blev han nemlig farfar til en lille dreng.

Så der går med Claus Dahlboms egne ord en del tid på landevejen med at køre frem og tilbage mellem Esbjerg og Aarhus for at bruge tid sammen med familien.

I sine yngre år spillede Claus Dahlbom en del badminton og tennis på et efter eget udsagn ganske pænt niveau, men for 25 år siden blev ketcherne byttet ud med et sæt golfkøller, og den dag i dag er golfen stadig erhvervskundechefens store passion. Han spiller i Varde Golfklub og har et handicap på 8.

Middelfart Sparekasse inviterer i anledning af Claus Dahlboms fødselsdag til reception i afdelingen i Esbjerg. Torsdag 31. marts kl. 14-16.

60 år: Claus Dahlbom, Esbjerg, fylder fredag den 25. marts 60 år.

Middelfart Sparekasse bliver sponsor for frivilligheden på Jelling Musikfestival16.5.2022 13:52:18 CEST | Pressemeddelelse

Tusindvis af frivillige er hvert år med til at skabe Jelling Musikfestival. De udgør ifølge festivaldirektør Line Mosfelt ”Jellings” hjerte, og nu har festivalen for første gang nogensinde indgået et partnerskab omkring frivilligheden. Middelfart Sparekasse har doneret 150.000 kroner, som festivalen skal bruge til at gøre det endnu mere attraktivt at melde sig under frivillighedens faner.

Sebastian S. Thagesen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse11.5.2022 14:31:25 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 32-årige Sebastian Sundahl Thagesen, som kommer til at få sin daglige gang i hovedsædet i Middelfart. Han kommer til sparekassen fra Jyske Bank i Odense, hvor han har været elev og senere rådgiver. Sebastian S. Thagesen bor i Odense med sin kæreste, men tilknytningen til det vestfynske og Føns, hvor han er født og opvokset, er høj. Som så mange andre unge i oplandet til Middelfart, har Sebastian S. Thagesen gået på Middelfart Gymnasium og desuden spillet fodboldbold i både Strib og Middelfart. I Middelfart Sparekasse kan Sebastian S. Thagesen se frem til at arbejde med rådgivning af privatkunder med mindre erhverv. Om sit valg af ny arbejdsplads siger den 32-årige rådgiver: - Middelfart Sparekasse har altid været byens bank og gjort meget for lokalområdet. Derudover har den et ry for at være en rigtig god arbejdsplads – og det har jeg også fået at vide igennem flere kanaler. Så det har faktisk altid været en drøm på et tidspunkt at ve

Heidi Skibsted Borup er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Vejle11.5.2022 14:23:47 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en erfaren dame i afdelingen i Vejle. Det er 51-årige Heidi Skibsted Borup, som kommer fra en stilling i Vestjysk Bank og kender branchen særdeles godt. Hun startede som elev i Jelling Sparekasse i 1989 og har og har arbejdet som rådgiver for privatkunder lige siden. Og nu er det altså kunderne i Middelfart Sparekasse, som får gavn af Heidi Skibsted Borups erfaring inden for rådgivning om bolig, investering og pension. - Det bedste ved jobbet som rådgiver er, at jeg kommer tæt på mine kunder. Det er spændende at hjælpe med de behov, de nu måtte have, og jeg lægger stor vægt på, at vi sammen kommer i mål og finder de bedste løsninger. Den gensidige tillid, der opstår, er for mig meget vigtig. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi jeg kan identificere mig med sparekassens værdier. Og så har jeg mange tidligere kolleger, som arbejder her – og de har kun haft gode ting at sige om sparekassen som arbejdsplads, siger Heidi Skibsted Bor