Erfaren forsikringsmand bliver adm. direktør i GF Forsikring

Jan Parner bliver ny topchef for GF Forsikring fra februar 2020. Som adm. direktør skal Jan Parner sammen med direktør Bjarne Toftlund stå i spidsen for videreudviklingen af GF både som forretning og forening.

Med udsigten til en ny strategiperiode fra 2021 ønsker bestyrelsen en ny direktion, der både kan styrke GF’s kerneforretning og videreudvikle GF som et demokratisk selskab. Siden september har GF Forsikring derfor søgt efter en ny administrerende direktør, efter at samarbejdet med Jesper Mortensen ophørte.

Som kulminationen på en grundig rekrutteringsproces er bestyrelsens valg faldet på Jan Parner, der kommer fra en stilling som landechef for konsulenthuset Financial Compliance Group i Danmark.

- Med Jan får vi tilført en stærk profil, der kender det danske forsikringsmarked indgående, og som er god til at samarbejde med mange interessenter og finde fælles løsninger. Han har tung erfaring som topleder, både fra stillinger i branchen og som vicedirektør i Finanstilsynet, siger bestyrelsesformand Gunnar Hansen og fortsætter:

- I direktionen får Jan følgeskab af Bjarne, der har et dybt og mangeårigt kendskab til GF-organisationen med vores særlige foreningsstruktur og lokale medlemsejerskab. På den måde tror vi i bestyrelsen på, at det rigtige miks af kompetencer er til stede.

Også den kommende administrerede direktør selv er fuld af forventning til samarbejdet:

- GF Forsikring har de senere år været inde i en rivende udvikling, og jeg ser frem til at styrke og udvikle GF yderligere i de kommende år. Det bliver en spændende rejse sammen med den øvrige ledelse og GF’s mange dygtige medarbejdere, og jeg glæder mig meget til at starte i det nye år, slutter Jan Parner.

GF Forsikring er et af de største kundeejede forsikringsselskaber i Danmark, baseret på regionale og fagbaserede forsikringsklubber landet over. GF har til formål at skabe ”overskud til hinanden” i form af gode produkter, personlig rådgivning og overskudsdeling. Selskabet har i dag over 300.000 kunder, der serviceres via 43 lokalkontorer og GF Huset i Odense, hvor bl.a. skadebehandlingen og stabsfunktioner er samlet.