Er dit barn startet i skole i sidste uge? Her er otte gode råd til at hjælpe dit barn den første tid

Det er en kæmpe ting at starte i skole. Alt er nyt og anderledes og både børn og voksne har mange forventninger til det at gå i skole. Vi ved at de første uger er afgørende for resten af barnets skoleforløb og dermed uddannelsesforløb, arbejdsliv og i sidste ende livskvalitet og levetid. Så godt begyndt er i sandhed halvt fuldendt.
Skolestart og morgensang på Hundeted Skole

Det lyder måske voldsomt at nogle uger eller måneder, når man er seks år, kan være altafgørende for et menneskes livsforløb. Men det er de. Heldigvis kan man med små greb starte rigtig godt på sit skoleliv.

Her under er der otte gode råd til, hvordan du kan hjælpe dit barn til en god og tryg skolestart. Rådene er fra skoleleder på Hundested Skole Malene Nyenstad.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Ryd kalenderen i august og september for weekendaftaler. Også selvom arrangementerne har hovet sig op igennem en lang Coronatid. Giv dit barn mulighed for at være hjemme og slappe af. Dit barn har brug for ro til at fordøje alle de nye indtryk.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Vent med at starte til nye fritidstilbud. At starte i skole er rigeligt nyt på en gang.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Sørg for, at der ALTID er en god madpakke, et fyldt penalhus, regntøj og skiftetøj med i skole. Det kan fylde meget hos et lille barn, hvis det skal bekymre sig om, om det har alt med. Og det er energi som går fra det at gå i skole.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Sørg for at dit barn får rigeligt søvn og god morgenmad.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Hav god tid om morgenen. Stress og jag fordrer ikke en god dag.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Giv korte dage, når du kan. Og brug tiden på sammen at gå en tur langs stranden, læse en bog eller bage boller.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Spørg nysgerrigt og positivt ind til dit barns skoledag, men respekter hvis ikke dit barn fortæller meget. Det skal ikke være en sur pligt at kunne fortælle om noget fra skolen.

For at se dette indhold fra static.xx.fbcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. Involver dig i skolen, i klassen, i de andre forældre. En velfungerende forældregruppe har positiv indvirkning på klassens trivsel.

Rigtig god skolestart!

Skolestart og morgensang på Hundeted Skole
Malene Nyenstad

Hundested Skole er en nytænkende, kreativ og progressiv folkeskole, der ligger i naturskønne Halsnæs Kommune i Nordsjælland. Med vand på tre sider er naturen med hav, fjord, klitter, marker, skove og enge en stor og vigtig del af elever og læreres hverdag.

Kontakt Malene Nyenstad på tlf: 2757 2296

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.