Lauge Bonde ApS

Entreprenør- og anlægsgartnervirksomheden Lauge Bonde ApS vil sætte skub i væksten – og bliver en del af idverde Danmark

”Vi har solgt virksomheden til idverde, som er førende inden for anlægsgartnerområdet i både Danmark og Europa. Med vores beliggenhed i Borris ved Skjern dækker vi store dele af det vestjyske marked og sammen med OKNygaard, Grøn Vækst og Malmos - som også er en del af idverde - kan vi nu tilbyde hele entreprenør- og anlægsgartnerpakken,” siger Lauge Bonde, som sammen med Uffe Bjerg er ejere af entreprenør- og anlægsgartnervirksomheden Lauge Bonde ApS.
Fra venstre: Ejer og grundlægger Lauge Bonde med medejer Uffe Bjerg.

Uffe Bjerg, Lauge Bonde ApS, glæder sig over salget og ser det som et helt naturligt skridt i bestræbelserne på at skabe en virksomhed, der kan matche markedet og som kan udnytte den stigende efterspørgsel.

”Vi vil gerne stå stærkt som en grøn entreprenør partner og ikke mindst bruge vores faglige viden og erfaring inden for jord, kloak og belægning. Som en del af idverde kan vi trække på forskellige kompetencer fra seks forskellige lande, og vores medarbejdere får tilsvarende nye muligheder gennem idverdes interne uddannelser,” forklarer Uffe Bjerg.

For Lauge Bonde, som er virksomhedens grundlægger, har det været afgørende at sikre kunder og medarbejdere en stabil og fremtidssikret virksomhed: ”At sælge til idverde er rettidig omhu, hvor vi fremtidssikrer vores virksomhed. Vi kan tilbyde kunderne flere grønne løsninger og vi kan byde ind på større projekter. Samtidig sikrer vi lokale arbejdspladser og jobsikkerhed til vore medarbejdere i en usikker tid med høj inflation og stigende priser. Med idverde i ryggen er virksomheden sikret fortsat udvikling og vi kan undgå at sige nej til store opgaver eller større driftskontrakter”.

Den grønne omstilling driver markedet

idverde Danmark er landsdækkende og leverer alle fagområder i landskabs- og anlægsgartnerbranchen, både i og på jorden, i højden og på taget.

”Vi ser stadig større offentlige udbud, bl.a. i form af rammeaftaler, hvor der stilles krav om viden og indsigt i alle aspekter af den moderne bæredygtighedstænkning. Vi skal kunne levere CO2 budgetter, grønne regnskaber og leve op til EU-taxonomien. Tendensen ses også hos de store landsdækkende virksomheder, som efterspørger én leverandør, der kan løse den samlede opgave, uanset hvor i landet opgaven skal udføres”, forklarer Morten Dohrmann Hansen, landechef for idverde Danmark.

Fælles værdier, holdninger og mål

Lauge Bonde ApS og idverde Danmark værdsætter ordholdenhed, faglig stolthed og ordentligt arbejde. Værdier, som er grundlaget for visionen om at skabe et grønnere og mere klimavenligt Danmark.

”Lauge Bonde ApS er en stærk partner med en tæt kontakt til det lokale marked. Det passer godt ind i vores strategi om at blive den førende partner i bæredygtige løsninger til udemiljøer i Danmark. Der er utallige krav til nutidens klimaløsninger og grønne byrum. Her ser vi et kæmpe potentiale i en mere totaløkonomisk tænkning, hvor anlæg og drift kombineres fra starten af opgaven”, slutter Morten Dohrmann Hansen.

Fra venstre: Ejer og grundlægger Lauge Bonde med medejer Uffe Bjerg.

Information om Lauge Bonde ApS

Lauge Bonde ApS
Feldsingvej 3A
6900 Skjern

97 36 61 94https://www.lauge-bonde.dk/

Anlægsgartner Lauge Bonde ApS startede i 1996 i Borris, hvor Lauge Bonde begyndte som selvstændig anlægsgartner. I starten var det hovedsageligt anlæg af haver, indkørsler og terrasser, som virksomheden beskæftigede sig med.

I 1997 blev Lauge Bonde autoriseret kloakmester, hvorfor virksomheden begyndte at arbejde med kloakering og nedsivning.

Gennem årene er firmaet vokset og i dag er der 35 ansatte. Senest blev Uffe Bjerg medejer i 2014. Arbejdsopgaverne er ligeledes udvidet gennem årene således, at virksomheden i dag udfører alt inden for anlægsarbejde, kloakering, entreprenørarbejde, nedbrydning, drænarbejde, byggemodning m.m.

Virksomheden vedligeholder ligeledes grønne områder ved virksomheder samt hos private.

Følg pressemeddelelser fra Lauge Bonde ApS