Ennogie Solar Group

Ennogie opnår første danske EPD for solceller og solcelletag

Ennogie har opnået og fået udstedt Danmarks første produktspecifikke EPD (miljøvaredeklaration) for solceller og solcelletag.

”Selve udstedelsen af EPD’en er kulminationen på et flerårigt samarbejde med NIRAS omkring afdækning af Ennogies klimaaftryk. Og det er et stort skridt i vores positionering på nye danske projekter større end 1.000m2, hvor der fra 1.januar 2023 gælder en række nye klimakrav, som skal begrænse CO2-aftrykket fra nybyggeri.” Udtaler Ennogies direktør Lars Brøndum Petersen.

Vi forventer dog også, at andre ambitiøse aktører tager godt imod EPD’en, både på indhold, men også i forhold til, at vi viser markedet, at vi tager klimaudfordringerne seriøst og gør vores til, at vores kunder kan dokumentere deres klimaaftryk.

De nye krav er en udløber af implementeringen af den nationale strategi for bæredygtigt byggeri og vil blive skærpet løbende frem mod 2030. Der er endnu ikke defineret nye krav hvad angår renoveringer eller transformationsprojekter, udover hvad der ligger i den nuværende, frivillige bæredygtighedsklasse.

Information om Ennogie Solar Group

Ennogie Solar Group
Orebygårdvej 16
7400 Herning

+45 5356 2754http://ennogiesolar.group

Ennogie Solar Group er en grøn vækstvirksomhed, der udvikler, producerer og sælger bygningsintegrerede solcelletage og energisystemer.