Eniigs køb af HMN Naturgas er en realitet

Konkurrencemyndighederne har nu godkendt Eniigs og SEAS-NVE's fælles køb af HMN Naturgas A/S, og handlen er dermed en realitet. Aftalen omfatter 215.000 naturgaskunder, hvoraf kunderne i Jylland og på Fyn overgår til Eniig, mens kunderne på Sjælland overgår til SEAS-NVE.

I juli måned underskrev Eniig og SEAS-NVE en aftale om køb af det kommunalt ejede HMN Naturgas A/S, og tirsdag kom Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af købet i hus. Selskaberne kan således nu for alvor tage hul på opgaven med at integrere de nye kunder, medarbejdere og forretningsaktiviteter i deres eksisterende gasforretninger.

- Vi har købt HMN Naturgas A/S, fordi vi ønsker at styrke vores markedsposition, opnå større volumen og flere forretningsmæssige muligheder. Vi har mange års erfaring med at tilbyde energiprodukter. Med en styrkelse på gasområdet kan vi udnytte forskellige synergier op mod vores eksisterende forretningsområder og tilbyde vores kunder flere muligheder. Vi er derfor rigtig glade for, at handlen nu er endelig, fortæller Mads Brøgger, direktør i Eniig Energi A/S.

Som andelsselskab spiller det direkte ejerskab og den lokale forankring en stor rolle for Eniig, der stræber efter at føre en omkostningseffektiv forretning samtidig med, at man bidrager til en positiv samfundsudvikling.

- Vi ønsker at tage ansvar for udviklingen af samfundet og regionen omkring os. Derfor har den grønne omstilling en fremtrædende plads i vores koncernstrategi. Vi ser naturgas som en væsentlig del af omstillingen til vedvarende energi, da denne energiform er et naturligt alternativ, som kan supplere der, hvor energiproduktion fra vedvarende energikilder ikke slår til, siger Mads Brøgger videre.

Købet af en kundeportefølje i denne størrelsesorden vil styrke Eniigs position på gasområdet betydeligt. Samtidig bevarer man den lokale tilknytning.

- Vi ønsker, at dansk handel med naturgas skal forblive på danske hænder, og det er vigtigt både for vores kunder og for os. Vi har købt HMN Naturgas' meget loyale kundeportefølje sammen med SEAS-NVE for, at vi kan bevare og videreudvikle tilknytningen til lokalområderne. Vi vil gerne være kundernes lokale energileverandør, som sikrer konkurrencedygtige priser, så nu ser vi frem til at tage hul på opgaven med at sikre vores cirka 53.000 nye gaskunder god kundeservice og byde dem velkommen i Eniig, slutter Mads Brøgger.