Eniig søger kandidater til sit repræsentantskab

Fra den 1. til den 31. oktober 2018 kan alle interesserede andelshavere stille op som kandidat til Eniigs repræsentantskabsvalg, som finder sted i foråret 2019. Repræsentantskabet er energi- og telekoncernens øverste myndighed, og det skal efter valget bestå af 385 repræsentantskabsmedlemmer.

Der er mange fordele ved at være repræsentantskabsmedlem i Eniig. Det vil energi- og telekoncernen gerne gøre klart og tydeligt over for sine andelshavere og samtidig prøve at rokke lidt ved opfattelsen af, at valg til repræsentantskaber er lidt støvede og uinteressante.

- Vi er en andelsejet virksomhed, og det tager vi meget seriøst. Vi ser det som en styrke både for os og vores andelshavere, for det stiller helt særlige krav til vores tilgang til vores aktiviteter og involveringen af vores interessenter. Vi vil derfor meget gerne have en bred repræsentation af vores andelshavere i vores repræsentantskab, fortæller Martin Romvig, adm. direktør i Eniig.

Øverste myndighed og ambassadør
Repræsentantskabet er den øverste myndighed i Eniig, og som repræsentantskabsmedlem er man dermed blandt andet med til at vælge bestyrelsen i Eniig a.m.b.a. og til at træffe de helt store beslutninger.

- Man skal ikke være ekspert i vores forretningsområder for at være med i vores repræsentantskab. Man skal bare være en helt almindelig borger og andelshaver og have lyst til at få et indblik i vores aktiviteter og i energi- og telebranchen. Derudover får man en vigtig dobbeltrolle, hvor man både er andelshavernes stemme i Eniig og ambassadør for Eniig i sit lokalområde. Det er meget værdifuldt for os, så vi kan være tættere på vores andelshavere, siger Martin Romvig.

Eniigs repræsentantskab skal i forbindelse med valget vokse fra 330 medlemmer til 385. På grund af et naturligt frafald af nuværende repræsentantskabsmedlemmer, der, efter mange år, har valgt ikke at genopstille, vil repræsentantskabet dermed få mindst 142 nye medlemmer.

- Vi kommer til at stå med et stort repræsentantskab med både nye og gamle medlemmer til foråret, så det giver nogle gode netværksmuligheder for medlemmerne. Og så er det jo også en mulighed for at få noget nyt på CV’et, fortæller Martin Romvig videre.

11 valgområder og 385 repræsentantskabsmedlemmer
Eniigs repræsentantskab skal vælges af og blandt andelshaverne i 11 valgområder i Midt- og Nordjylland. Der skal vælges 35 repræsentantskabsmedlemmer pr. valgområde, og i mange valgområder skal der mange nye repræsentantskabsmedlemmer til for at nå i mål.

- Det er et rigtig spændende valg, vi står over for. Mange af vores nuværende repræsentantskabsmedlemmer har været med i mange år, og nu bliver der så suppleret med en masse nye kræfter. Jeg er overbevist om, at det bliver en stærk kombination, hvor vi får et mangfoldigt repræsentantskab, der afspejler vores andelshavere. Præcist som det bør, slutter Martin Romvig.