Endnu en hæder til Groupe PSAs Turbo PureTech motor

For fjerde år i træk er Groupe PSAs 3-cylindrede Turbo PureTech benzinmotor (110 og 130 hk) kåret til International Engine of the Year i kategorien 1 liter - 1.4 liter.

Groupe PSA har taget ikke mindre end 210 patenter under udviklingen af Turbo PureTech benzinmotorerne, og de nyeste generationer byder både på optimeret performance, brændstofforbrug og effektivitet:

• Gennemsnitligt 4 % forbedring af brændstofforbrug i forhold til den tidligere generation
  • Hurtigere motorrespons grundet en optimeret turbocharger
  • 75 % reduktion af partikler takket være brugen af et partikelfilter, hvilket betyder, at motoren lever op til EU's Real Drive Emissions (RDE) normer for 2020
  • En mere kompakt struktur, som gør den særligt velegnet til PSAs CMP platform, som er dedikeret til mindre bybiler og kompakte SUV´er.

Den nye generation af PureTech benzinmotoren blev lanceret i 2017 på den faceliftede 308 og er nu at finde i Groupe PSAs biler i mere end 70 lande. Motoren opfylder Euro 6d-TEMP og Kina 6b normerne.

PureTech motoren bliver produceret i Frankrig på Francaise de Mécanique fabrikkerne i Douvrin, Pas-de-Calais og Trémery, Moselle og i Kina på Xiang Yang fabrikken. Produktionen er blevet fordoblet på de franske fabrikker i 2018 og som en yderligere tilføjelse vil fabrikkerne i Tychy, Polen og Szentgotthárd, Ungarn også starte produktion af PureTech motoren i løbet af 2019.

I forbindelse med overrækkelsen af prisen sagde Alain Raposo, Senior Vice President, Powertrain and Chassis Engineering hos Groupe PSA: ”Vi er stolte af at modtage denne prestigefyldte pris for fjerde gang i træk som et bevis på vores udviklingsteams kompetencer. De fleste af vores biler er nu udstyret med denne motor, og den er en stor succes hos vores kunder. Denne pris er en global anerkendelse af konkurrenceevnen og effektiviteten, som er kendetegnende for vores benzinmotorer”.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.