Endnu en hæder til Groupe PSAs Turbo PureTech motor

For fjerde år i træk er Groupe PSAs 3-cylindrede Turbo PureTech benzinmotor (110 og 130 hk) kåret til International Engine of the Year i kategorien 1 liter - 1.4 liter.

Groupe PSA har taget ikke mindre end 210 patenter under udviklingen af Turbo PureTech benzinmotorerne, og de nyeste generationer byder både på optimeret performance, brændstofforbrug og effektivitet:

• Gennemsnitligt 4 % forbedring af brændstofforbrug i forhold til den tidligere generation
  • Hurtigere motorrespons grundet en optimeret turbocharger
  • 75 % reduktion af partikler takket være brugen af et partikelfilter, hvilket betyder, at motoren lever op til EU's Real Drive Emissions (RDE) normer for 2020
  • En mere kompakt struktur, som gør den særligt velegnet til PSAs CMP platform, som er dedikeret til mindre bybiler og kompakte SUV´er.

Den nye generation af PureTech benzinmotoren blev lanceret i 2017 på den faceliftede 308 og er nu at finde i Groupe PSAs biler i mere end 70 lande. Motoren opfylder Euro 6d-TEMP og Kina 6b normerne.

PureTech motoren bliver produceret i Frankrig på Francaise de Mécanique fabrikkerne i Douvrin, Pas-de-Calais og Trémery, Moselle og i Kina på Xiang Yang fabrikken. Produktionen er blevet fordoblet på de franske fabrikker i 2018 og som en yderligere tilføjelse vil fabrikkerne i Tychy, Polen og Szentgotthárd, Ungarn også starte produktion af PureTech motoren i løbet af 2019.

I forbindelse med overrækkelsen af prisen sagde Alain Raposo, Senior Vice President, Powertrain and Chassis Engineering hos Groupe PSA: ”Vi er stolte af at modtage denne prestigefyldte pris for fjerde gang i træk som et bevis på vores udviklingsteams kompetencer. De fleste af vores biler er nu udstyret med denne motor, og den er en stor succes hos vores kunder. Denne pris er en global anerkendelse af konkurrenceevnen og effektiviteten, som er kendetegnende for vores benzinmotorer”.

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.