Endnu en hæder til Groupe PSAs Turbo PureTech motor

For fjerde år i træk er Groupe PSAs 3-cylindrede Turbo PureTech benzinmotor (110 og 130 hk) kåret til International Engine of the Year i kategorien 1 liter - 1.4 liter.

Groupe PSA har taget ikke mindre end 210 patenter under udviklingen af Turbo PureTech benzinmotorerne, og de nyeste generationer byder både på optimeret performance, brændstofforbrug og effektivitet:

• Gennemsnitligt 4 % forbedring af brændstofforbrug i forhold til den tidligere generation
  • Hurtigere motorrespons grundet en optimeret turbocharger
  • 75 % reduktion af partikler takket være brugen af et partikelfilter, hvilket betyder, at motoren lever op til EU's Real Drive Emissions (RDE) normer for 2020
  • En mere kompakt struktur, som gør den særligt velegnet til PSAs CMP platform, som er dedikeret til mindre bybiler og kompakte SUV´er.

Den nye generation af PureTech benzinmotoren blev lanceret i 2017 på den faceliftede 308 og er nu at finde i Groupe PSAs biler i mere end 70 lande. Motoren opfylder Euro 6d-TEMP og Kina 6b normerne.

PureTech motoren bliver produceret i Frankrig på Francaise de Mécanique fabrikkerne i Douvrin, Pas-de-Calais og Trémery, Moselle og i Kina på Xiang Yang fabrikken. Produktionen er blevet fordoblet på de franske fabrikker i 2018 og som en yderligere tilføjelse vil fabrikkerne i Tychy, Polen og Szentgotthárd, Ungarn også starte produktion af PureTech motoren i løbet af 2019.

I forbindelse med overrækkelsen af prisen sagde Alain Raposo, Senior Vice President, Powertrain and Chassis Engineering hos Groupe PSA: ”Vi er stolte af at modtage denne prestigefyldte pris for fjerde gang i træk som et bevis på vores udviklingsteams kompetencer. De fleste af vores biler er nu udstyret med denne motor, og den er en stor succes hos vores kunder. Denne pris er en global anerkendelse af konkurrenceevnen og effektiviteten, som er kendetegnende for vores benzinmotorer”.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.