Endnu en hæder til Groupe PSAs Turbo PureTech motor

For fjerde år i træk er Groupe PSAs 3-cylindrede Turbo PureTech benzinmotor (110 og 130 hk) kåret til International Engine of the Year i kategorien 1 liter - 1.4 liter.

Groupe PSA har taget ikke mindre end 210 patenter under udviklingen af Turbo PureTech benzinmotorerne, og de nyeste generationer byder både på optimeret performance, brændstofforbrug og effektivitet:

• Gennemsnitligt 4 % forbedring af brændstofforbrug i forhold til den tidligere generation
  • Hurtigere motorrespons grundet en optimeret turbocharger
  • 75 % reduktion af partikler takket være brugen af et partikelfilter, hvilket betyder, at motoren lever op til EU's Real Drive Emissions (RDE) normer for 2020
  • En mere kompakt struktur, som gør den særligt velegnet til PSAs CMP platform, som er dedikeret til mindre bybiler og kompakte SUV´er.

Den nye generation af PureTech benzinmotoren blev lanceret i 2017 på den faceliftede 308 og er nu at finde i Groupe PSAs biler i mere end 70 lande. Motoren opfylder Euro 6d-TEMP og Kina 6b normerne.

PureTech motoren bliver produceret i Frankrig på Francaise de Mécanique fabrikkerne i Douvrin, Pas-de-Calais og Trémery, Moselle og i Kina på Xiang Yang fabrikken. Produktionen er blevet fordoblet på de franske fabrikker i 2018 og som en yderligere tilføjelse vil fabrikkerne i Tychy, Polen og Szentgotthárd, Ungarn også starte produktion af PureTech motoren i løbet af 2019.

I forbindelse med overrækkelsen af prisen sagde Alain Raposo, Senior Vice President, Powertrain and Chassis Engineering hos Groupe PSA: ”Vi er stolte af at modtage denne prestigefyldte pris for fjerde gang i træk som et bevis på vores udviklingsteams kompetencer. De fleste af vores biler er nu udstyret med denne motor, og den er en stor succes hos vores kunder. Denne pris er en global anerkendelse af konkurrenceevnen og effektiviteten, som er kendetegnende for vores benzinmotorer”.

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25pressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.

Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms20.9.2018 10:11pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.