Endnu en hæder til Groupe PSAs Turbo PureTech motor

For fjerde år i træk er Groupe PSAs 3-cylindrede Turbo PureTech benzinmotor (110 og 130 hk) kåret til International Engine of the Year i kategorien 1 liter - 1.4 liter.

Groupe PSA har taget ikke mindre end 210 patenter under udviklingen af Turbo PureTech benzinmotorerne, og de nyeste generationer byder både på optimeret performance, brændstofforbrug og effektivitet:

• Gennemsnitligt 4 % forbedring af brændstofforbrug i forhold til den tidligere generation
  • Hurtigere motorrespons grundet en optimeret turbocharger
  • 75 % reduktion af partikler takket være brugen af et partikelfilter, hvilket betyder, at motoren lever op til EU's Real Drive Emissions (RDE) normer for 2020
  • En mere kompakt struktur, som gør den særligt velegnet til PSAs CMP platform, som er dedikeret til mindre bybiler og kompakte SUV´er.

Den nye generation af PureTech benzinmotoren blev lanceret i 2017 på den faceliftede 308 og er nu at finde i Groupe PSAs biler i mere end 70 lande. Motoren opfylder Euro 6d-TEMP og Kina 6b normerne.

PureTech motoren bliver produceret i Frankrig på Francaise de Mécanique fabrikkerne i Douvrin, Pas-de-Calais og Trémery, Moselle og i Kina på Xiang Yang fabrikken. Produktionen er blevet fordoblet på de franske fabrikker i 2018 og som en yderligere tilføjelse vil fabrikkerne i Tychy, Polen og Szentgotthárd, Ungarn også starte produktion af PureTech motoren i løbet af 2019.

I forbindelse med overrækkelsen af prisen sagde Alain Raposo, Senior Vice President, Powertrain and Chassis Engineering hos Groupe PSA: ”Vi er stolte af at modtage denne prestigefyldte pris for fjerde gang i træk som et bevis på vores udviklingsteams kompetencer. De fleste af vores biler er nu udstyret med denne motor, og den er en stor succes hos vores kunder. Denne pris er en global anerkendelse af konkurrenceevnen og effektiviteten, som er kendetegnende for vores benzinmotorer”.

PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse

Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.

Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CEST | Pressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CEST | Pressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne