En halv million danskere får gratis adgang til privat online lægekonsultation
500.000 danskere får nu mulighed for at få gratis adgang til privat online lægehjælp - også om aftenen og i weekenden. Topdanmark tilbyder sine kunder den nye service 'Sundhedshjælp' som et fleksibelt supplement til de offentlige praktiserende læger.

Topdanmark har netop lanceret konceptet 'Sundhedshjælp', der giver selskabets forsikringskunder to nye sundhedsservices. Kunderne kan få adgang til at få en online konsultation med en dansk læge alle ugens dage kl. 6 – 21, og de har også mulighed for at få en ekstra lægefaglig ekspertvurdering - en såkaldt second opinion - af deres sygdom fra førende internationale eksperter.
"Der er en klar bevægelse i forsikringsmarkedet, hvor det bliver afgørende udover de almindelige forsikringsprodukter at kunne levere services, som giver kunderne værdi i hverdagen. Vores kunder får nu adgang til en attraktiv sundhedsservice med kort ventetid til at få en lægekonsultation og lange åbningstider alle ugens dage", siger Carsten Elmose, divisionsdirektør for privatkunder i Topdanmark.
500.000 forsikringskunder kan få adgang til Sundhedshjælp
Den nye service er gratis for kunderne. Eneste krav for at kunne bruge Sundhedshjælp er, at kunden har en indboforsikring samt mindst én anden privatforsikring (hus- ulykke- børne- bil- motorcykel- eller fritidshus-forsikring) hos Topdanmark. Sundhedshjælpen kan bruges gratis uden begrænsninger og af alle personer i kundens husstand.
"Som forsikringsselskab ønsker vi ikke kun at sikre vores kunder økonomisk, når de får skader. Vi er der også for at hjælpe dem med at beskytte deres helbred. Vi ser det som en game-changer i forsikringsmarkedet, at vi nu går bredt ud til vores kunder og gratis tilbyder Sundhedshjælp. Vi forventer, at det både vil styrke de gode relationer til vores mange loyale kunder og tiltrække nye kunder", siger Carsten Elmose.
Et fleksibelt supplement
Topdanmarks kunder har efterspurgt muligheden for fleksible sundhedsydelser, og det bliver nu imødekommet med lanceringen af Sundhedshjælp. Kunderne skal hverken kontakte Topdanmark eller deres praktiserende læge, men kan booke tid døgnet rundt direkte i Sundhedshjælp-app’en. På den måde skal Sundhedshjælp alene fungere som et fleksibelt supplement til de praktiserende læger.
"Vores kunder efterspørger i høj grad ydelser inden for sundhedsområdet, hvor vi med Sundhedshjælp nu styrker vores position markant. Sundhedshjælp stiller læger og førende internationale eksperter til rådighed for vores kunder, når de har mest brug for det. Vi ser Sundhedshjælp som et godt supplement til de almindelige praktiserende læger, hvor vi kan give vores kunder en ekstra fleksibilitet og service", siger Carsten Elmose, divisionsdirektør for privatkunder i Topdanmark.
Topdanmarks har indgået en aftale med det amerikanske telemedicinselskab Teladoc, som fremover skal stå for at levere Sundhjælp til Topdanmarks kunder. Teladoc har over 4.000 medarbejdere i hele verden og tilbyder virtuel sundhedspleje til patienter på tværs af 130 lande. I Danmark har de et hold af danske læger, som er specialiseret i almen medicin.
Fakta - Sundhedshjælp
Topdanmarks Sundhedshjælp tilbyder to services til kunderne:
1. Tal med en læge online – også aften og weekend
- Et hold af danske læger sidder klar til at hjælpe kunden alle dage mellem kl. 6 og 21
- De kan hjælpe ved milde sygdomstilfælde som fx influenza, allergier eller hudproblemer, men også ved mere alvorlige sygdomstilfælde
- Lægen kan undersøge kunden, udstede recepter, henvise til en speciallæge mv. – præcis som kundens egen praktiserende læge
- Kunden er garanteret hurtig og nem lægehjælp, uanset hvor i verden kunden befinder sig
- Det hele foregår fra en app på mobil eller tablet – hvorfra kunden taler med lægen (via telefon eller videosamtale)
- Kundens journal mv. bliver gemt i appen og kan deles med læger og specialister i det offentlige
2. Få en ekspertvurdering fra førende eksperter
- Kunden kan også blive henvist til førende internationale eksperter for en uvildig vurdering – også kaldet en second opinion - fx hvis kunden har fået konstateret en sygdom eller er i tvivl om den behandling, som kunden er i gang med
- Kunden modtager den uvildige vurdering på dansk, når dialogen afsluttes
- Den uvildige vurdering vil kunden kunne tage med til egen læge - eventuelt med bistand fra sin virtuelle Sundhedshjælpslæge
Læs mere på: https://www.topdanmark.dk/fordele/sundhedshjaelp
Nøgleord
Kontakter
Simon Tolstrup HolmegaardPresseansvarlig
Tlf:+45 29 99 30 69sth@topdanmark.dkBilleder

Information om Topdanmark A/S
Kommunikations- og pressepolitik:
Målet for Topdanmarks kommunikationspolitik er at udbrede kendskabet til - og vinde forståelse for - koncernens overordnede mål. Vi ønsker at være lettilgængelige, hurtige og effektive med information på forsikringsområdet.
For at kunne give det bedste svar og af hensyn til vores medarbejdere, ser vi gerne at der, så vidt det er muligt, er en svarfrist på minimum to dage. Vores åbenhed begrænses alene af konkurrencehensyn, hensyn til kunder og medarbejdere samt fondsbørsens oplysningspligter.
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Vejret i 2020 gav mange regn- og stormskader3.1.2021 12:18:05 CET | Pressemeddelelse
Danskerne blev i 2020 både ramt af mange stormskader og nedbørsskader. Til gengæld var antallet af skader efter lynnedslag usædvanligt lavt. Det viser en ny opgørelse over vejrskader i 2020 fra Danmarks næststørste forsikringsselskab Topdanmark.
Boom i kæledyrsforsikringer under corona28.12.2020 10:18:11 CET | Pressemeddelelse
Mange danskere har brugt corona-året 2020 til at anskaffe sig en hund eller kat, som har brug for en forsikring. Det viser en ny opgørelse fra landets næststørste forsikringsselskab Topdanmark, der har solgt 20 pct. flere forsikringer til kæledyr end sidste år.
Corona-lukning kan give mindre julestress21.12.2020 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Hjerternes fest er også en travl tid for mange, og efter højtiden – i januar og februar – stiger antallet af stresstilfælde normalt hos danskerne. Nedlukningen af samfundet i forbindelse med Covid-19 kan give lidt mere ro på, men samtidig åbner det op for en anden risiko, vurderer Topdanmark.
Tyve på landet går efter små maskiner og dyre GPS-anlæg18.12.2020 11:57:02 CET | Pressemeddelelse
Antallet af indbrud i private hjem har været historisk lavt i 2020. Et dyk ned i årets tal for indbrud hos Topdanmark viser, at tyvene i landområderne har været særligt på jagt efter avancerede GPS-anlæg til landbruget, minigravere, ATV’er og andre små maskiner.
Corona-nedlukning vil give rekordfå juleindbrud16.12.2020 13:50:30 CET | Pressemeddelelse
Antallet af indbrud i julen bliver historisk lavt i år. Det vurderer Topdanmark baseret på erfaringerne fra corona-nedlukningen i foråret, hvor antallet af anmeldte indbrud var markant lavere end normalt. Men er du ikke hjemme til jul, skal du passe ekstra godt på i år.
Ansvarlige investeringer giver topafkast til pensionsopsparere11.12.2020 10:34:03 CET | Pressemeddelelse
Ansvarlighed og bæredygtighed betaler sig, både for pengepungen og samvittigheden. Det viser helt nye tal fra Topdanmark, der kan gøre status efter årets første 11 måneder for kunderne i Formålspension, der har ekstra vægt på ansvarlige investeringer. Ved udgangen af november kan kunderne i Formålspension glæde sig over et afkast på helt op til 11,6 pct. i år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum