Sport Event Denmark

EM i styrkeløft fik topkarakterer i alle discipliner

40, fed og færdig. Nej, nej ikke på den måde! Thisted Vægttrænings Forening fylder 40 år i år, og er i den grad ’still going strong’. I anledning af den runde fødselsdag stod de også som afviklere EM i styrkeløft i denne uge. Der var en fed stemning i hallen, og i dag kan klubben og partnerne Dansk Styrkeløft Forbund, Thisted Kommune og Sport Event Denmark melde helt færdig. Europamestre er kåret, den europæiske kongres afviklet, og styrkeløft og Danmark sat på verdenskortet.
EM styrkeløft Danmark 3. bedste nation både for damer og herrer

PRESSEMEDDELELSE på vegne af Dansk Styrkeløft Forbund, Thisted Kommune og Sport Event Denmark

EM i styrkeløft blev i denne uge afviklet i Thyhallen i Thisted. 200 atleter og 130 ledere og officials fra 21 europæiske lande havde meldt deres ankomst for i seks dage at dyste om titler og medaljer. Danmark og Thisted Vægtrænings Forening har fem gange tidligere siden 1989 arrangeret internationale styrkeløft mesterskaber.

”EM i styrkeløft i Thisted 2-7 maj blev en stor succes såvel for dem, der afviklede mesterskaber som for løfterne. Et stort tillykke til afviklerne ledet af Jan Lyhne,” udtalte Arnulf Wahlstrøm, EPF præsident.

Ligesom det europæiske forbund, glæder også Dansk Styrkeløft Forbund sig over et velafviklet EM:

”DSF og Thisted Vægttrænings Forening har sat høje mål for EM i Thisted. De blev indfriet. EPF har givet topkarakterer for organisation, stævne-setup, sportslig afvikling, logistik og godt samvær. Dejligt,” siger Klaus Brostrøm, Dansk Styrkeløft Forbund.

Fra partnerne bag EM i styrkeløft er der også stor tilfredshed at spore:

”Tillykke til alle europamestrene. Tillykke til den lokale klub, forbundet og Thisted for et fint europamesterskab i styrkeløft. Alle kræfter var sat ind, og opgaverne blev løftet i fællesskab. Nordjylland har de seneste uger markeret sig flot på eventlandkortet. Først var det Frederikshavn med U19VM i floorball og nu Thisted med et EM i styrkeløft,” siger Lars Lundov, direktør i Sport Event Denmark.

Og fra værtsbyen er der både tillykke, tak og på gensyn:

”Thy siger mange tak for besøget til deltagere, ledere, officials og publikummer, som har brugt ugen her hos os. Stort til lykke til europamestrene og de mange medaljevindere, som har ydet deres ypperste i konkurrencerne. Og samtidig går en stor tak ud til de mange frivillige i Thisted Vægttræningsforening, som har lagt tid og kræfter I at skabe rammerne om endnu et EM. Jeg ser frem til, at vi - forhåbentlig igen en gang - kan byde jer alle velkommen til et stort mesterskab i Thy. I er i hvert fald velkomne,” siger borgmester i Thisted Kommune, Nils Jørgen Pedersen.

Danske medaljetagere

Karen Thrige Andersen, 84 kg, junior:tre guldmedaljer i henholdsvis squat, dødløft og total samt en sølvmedalje i bænkpres

Benjamin Falgreen Andersen, 93 kg junior: sølv i squat, bænkpres og total samt en bronze i dødløft.

Nicki Lenz: 105 kg senior: Guld I squat, sølv I bænkpres og sølv i total.

Patryk Bolek, 105 kg senior: Bronze i dødløft

Annemie Pretzmann, 76 kg: Bronze total, sølv bænkpres, sølv dødløft

Jane Aaberg - 84 kg: Guld dødløft

Amalie Larsson 84+: Bronze i total, bronze squat, bronze i bænkpres, bronze i dødløft

Martin Dreyer 120+: Bronze i total

DK: Nationskonkurrence bronze både damer og herrer

Nicki Lentz næstbedste løfter på points.

Kontakt:

Klaus Brostrøm, formand, Dansk Styrkeløft Forbund. 27245002

Foto: Bertel Bolt-Jørgensen for Thisted Vægttrænings Forening

EM styrkeløft Danmark 3. bedste nation både for damer og herrer

Information om Sport Event Denmark

Sport Event Denmark
Brøndby Stadion 20

Sport Event Denmark arbejder for at tiltrække, organisere og udvikle store internationale tilskuer- og deltagerevents. Det er Sport Event Denmarks ambition, at disse internationale sportevents skal involvere og begejstre danskerne, skabe stolthed, udvikle idrætten, skabe vækst og turismeomsætning samt markedsføre Danmark internationalt.

Sport Event Denmark finansieres via udlodningsmidlerne.