Elgiganten ’finder en løsning’ med ny nordisk brandplatform
Særligt for kampagnen er, at den sætter kunder og medarbejdere i centrum på samme tid.
Peder Stedal, adm. direktør, fortæller: ”Vi har gennem lang tid oplevet en rigtig flot kundetilfredshed. Noget som harmonerer fint med vores ønske om at sende alle kunder glade og tilfredse ud af vores varehuse. Alligevel vil vi gerne sætte den gode kundeoplevelse yderligere i centrum. Og hvordan gør man det? For os betyder det at stille spørgsmål – massevis af spørgsmål. Kun på den måde kan vi finde den bedste løsning til vores kunder. Dét er essensen af vores nye brandplatform.”
Elgigantens medarbejdere får en særlig rolle i den nye kampagne, som kommer til at løbe over de næste to år. Peder forklarer: ”Kampagnen er ”bare” en kampagne. Det er os, der har et ansvar for at efterleve, hvad vi lover: nemlig at finde en løsning. Derfor kommer vi fremover til at stille endnu flere spørgsmål i mødet med vores kunder. På den måde kan vi sikre, at vi afdækker alle behov og kan rådgive bedst muligt omkring de produkter, vi tilbyder.”
Elgiganten kommer med den nye kampagne til at påtage sig rollen som ’matchmaker’ mellem kunder og elektronik.
Jimmi Frederiksen, Head of Marketing, uddyber: ”Mennesker er ikke ens. Det er produkter heller ikke. At finde det rette match mellem mennesker og produkter kræver, at vi forstår at stille de rette spørgsmål - og at vi forstår at lytte omhyggeligt til vores kunder. Nogle kunder har en forkærlighed for et særligt brand, andre er optaget af produktets strømforbrug mens andre igen fokuserer på, hvordan man træffer de mest bæredygtige valg. Hvad end behovet er, så er det vores fornemmeste opgave at lytte til vores kunder og matche dem med de helt rette produkter. Det er præcis, hvad vi forsøger at vise med vores nye kampagne, som allerede nu kan opleves på TV, i radioen, i bybilledet og digitalt.”
Fakta:
Den nye platform udrulles løbende over de næste to år i Danmark, Sverige, Norge og Finland
Der er afsat et tocifret millionbeløb til eksekvering af kampagnen
Elgiganten bruger egne medarbejdere i kampagneindholdet - både i film og på radio
Nøgleord
Kontakter
Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057
Billeder
Information om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.
Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Elgiganten hjælper personer med handikap til gode indkøbsoplevelser21.3.2024 08:16:00 CET | Pressemeddelelse
Sidder man i kørestol, har nedsat synsevne eller lever med angst, kan det være en udfordring at handle i butikker. Det vil Elgiganten gerne lave om på. Derfor har elektronikkæden opstartet et samarbejde med Inklusiv. En platform og app, der bringer butikskæder og personer med handikap sammen for at sikre optimale rammer for en god og tryg indkøbsoplevelse.
Elgiganten klar til storslået åbningsfest i Frederikshavn den 1. marts21.2.2024 09:55:19 CET | Pressemeddelelse
Fredag den 1. marts kl. 07.00 slår Elgiganten dørene op til et brag af en åbning, hvor Borgmester Birgit Hansen og Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, vil stå klar til at klippe snoren til varehuset og byde kunder indenfor.
Elgiganten klar til åbning i Lyngby Storcenter 8. december4.12.2023 09:05:47 CET | Pressemeddelelse
Kunder i Lyngby og omegn kan glæde sig til ekstragode tilbud på elektronik og hvidevarer, når Elgiganten åbner stor, ny butik i to etager i Lyngby Storcenter. En perfekt timing for de mange, der i december jagter ’hårde pakker til lave priser’ til at lægge under juletræet, opfordrer Elgiganten.
Elgiganten vælger OK som eksklusiv ladepartner27.11.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Elgiganten har valgt energiselskabet OK til at stå for etablering og drift af lyn- og hurtigladepunkter ved sine kundeparkeringspladser. Den første af mange ladestandere bliver sat op allerede i starten af 2024.
Gaming skal også være en forældresport20.11.2023 11:01:26 CET | Pressemeddelelse
Kom ind i kampen mor og far Royal Arena vil være fyldt, når BLAST-turneringen med nogle af verdens bedste gamere starter den 25. november. En stor del af tilskuerne vil være gamerbørn og deres forældre, der sammen oplever begejstringen ved en sport i vækst. Det kræver fokus, træning, samarbejde og god fysik at blive en god gamer. Alligevel viser en ny undersøgelse, at 9 ud af 10 forældre endnu ikke har haft lyst til at opleve gaming-universet, og samtidig mener halvdelen af dem, at deres børn gamer for meget. Elgiganten, der er sponsor for turneringen og står bag undersøgelsen fra YouGov, opfordrer danske forældre til helt bogstaveligt at komme ind i kampen og opleve, hvor sjovt det er at følge børnenes passion.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum