Elgiganten etablerer logistik-hub i Taulov Dry Port ved Fredericia

Elgiganten åbner 15. september en logistik-hub på 2.000 m2 i Taulov Dry Port ved Fredericia. Med indgåelse af lejeaftalen med Taulov Dry Port kan Elgiganten se frem til at blive en del af et topmoderne lager- og logistikcenter, hvor flere store retail- og fødevarevirksomheder samt logistikvirksomheder i løbet af 2021 har placeret deres lager og distribution i de nyopførte lagerbygninger.
Elgiganten etablerer logistik-hub ved Fredericia

Elgigantens nye logistik-hub bliver en del af ét af Danmarks største transport- og logistikcentre, hvor virksomheder og transportører opnår store fordele på logistikken på grund af den centrale beliggenhed. Siden færdiggørelsen af de første 60.000 m2 lager- og logistikbyggeri i starten af 2021 har efterspørgslen været særdeles stor. For at imødekomme den stigende efterspørgsel fra markedet er næste store udvidelse på 60.000 m2 lager- og logistikbyggeri under planlægning til færdiggørelse ultimo 2022.

Central beliggenhed tæt på nærmarkeder
Beliggenheden centralt i Trekantområdet tæt på motorvejsnettet betyder, at Elgiganten fra deres nye lager kan optimere logistikken i forhold til kunder på Fyn samt i Syd- og Midtjylland.

”Udvidelse af vores logistik-setup med en ”hub” i Taulov Dry Port understøtter vores ønske om at tilbyde mere fleksible og endnu bedre kundeoplevelser. Den centrale placering i Trekantområdet betyder, at vi nu kommer tættere på vores kunder på Fyn samt i Syd- og Midtjylland, hvilket i sidste ende giver kortere transporttider og optimeringer på logistikken. Det vil vores kunder mærke i form af hurtigere leverancer. Vi ser meget frem til at blive en del af Taulov Dry Port”, siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.

Attraktive lagerenheder i Danmarks største transportknudepunkt
Taulov Dry Port udvikles i et joint-venture mellem ADP A/S og PFA, og de to parter har store ambitioner om at skabe markedets mest innovative lager- og logistikbyggerier med Danmarks bedste beliggenhed. Kunderne får adgang til fleksible lagerløsninger med mulighed for enten selv eller via eksterne partnerskaber at drive lager og distribution.

Kendetegnet for det de nyopførte lagerenheder er, at der er stor loftshøjde, moderne faciliteter og gode tilkørselsforhold fra motorvejsnettet.

”Et stigende behov for en effektiv logistikkæde og øgede krav til forbedring af virksomheders klimamæssige aftryk har sat sit præg på efterspørgslen hos os. Vores lagerkoncept har ramt plet i forhold til kundernes krav til beliggenhed og indretning. Vi ser meget frem til samarbejdet med Elgiganten og byder dem velkommen i Taulov Dry Port” siger Jesper Gemmer, CEO i Taulov Dry Port.

Om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.

Om Taulov Dry Port A/S
ADP A/S og PFA A/S indgik i oktober 2017 et joint-venture samarbejde, og de to parter udvikler i fællesskab Taulov Dry Port.

Taulov Dry Port er et multimodalt transport- og logistikcenter ved Fredericia med en central beliggenhed tæt på havn, motorvej og jernbane. Gennem kobling af Fredericia Havn og Taulov Dry Port bliver området omdrejningspunkt for udvikling af moderne lager- og logistikfaciliteter, der understøtter fremtidens intelligente og multimodale transportløsninger.

Taulov Dry Port råder over 900.000 m2 byggemodnet erhvervsjord, som udvikles med projektbyggerier og generiske lager- og logistikejendomme.

Læs mere www.taulov-dryport.dk

Elgiganten etablerer logistik-hub ved Fredericia

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største webshops på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2021/22 omsatte for 48,7 milliarder norske kroner. Der er i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.