Elgiganten åbner nyt varehus i Kalundborg

København den 14. juli: I løbet af sommeren 2022 slår Elgiganten dørene op til nyt stort varehus i Kalundborg.
Elgiganten åbner nyt varehus i Kalundborg

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, fortæller: ”Vi har i nogen tid fulgt Kalundborg og området omkring med stor interesse. Derfor er det glædeligt, at det nu er lykkedes os at finde den rette beliggenhed til vores nye varehus.”

Daugaard Pedersen A/S står bag opførelse og investering i det i alt 2.000 m2 store byggeprojekt til Elgiganten, der kommer til at ligge ved siden af Harald Nyborg og Biltema.

Kort vej fra tanke til handling
Anders Bech Mathiesen, projektdirektør i Daugaard Pedersen, udtaler: ”Vi fik en henvendelse fra Elgiganten, for nogle måneder siden, hvor Elgiganten udtrykte interesse i at etablere sig i området omkring Stejlhøj. Herfra gik det stærkt, og allerede i foråret 2021 fik vi alle ender til at mødes, så Elgiganten kan blive repræsenteret i Kalundborg. Selvsagt glæder vi os rigtig meget til at levere et flot varehus til Elgiganten og ikke mindst deres mange kunder.”

Daugaard Pedersen har erfaring med lignende projekter for Elgiganten. Blandt andet i Fredericia, hvor et lignende byggeri er i fuld gang.

Nyt varehuskoncept
Peder Stedal fortæller om det nye varehus, der er på vej i Kalundborg: ”Vi har selvfølgelig store forventninger til vores nye varehus – til glæde for vores kunder. Ud over at vi vil skabe arbejdspladser i området, som et projekt af denne størrelse helt naturligt fører med sig, så slår vi samtidig dørene op til et varehus, der bygger på vores nyeste ’3.0 koncept’ indenfor butiksindretning. Et koncept, der bl.a. byder på separat køkkenafdeling samt Apple shop. Herudover vil varehuset komme til at binde online og butik sammen med vores services som både Klik & Hent og Elgiganten Support. Med Klik & Hent giver vi vores kunder i Kalundborg og omegn mulighed for nemt at bestille og betale varer online - og hente dem direkte i vores varehus. Elgiganten Support er til gengæld et serviceprodukt, vi tilbyder i varehuset til de kunder eller virksomheder, der har spørgsmål eller behov for hjælp til opsætning af produkter - også dem, der ikke nødvendigvis er købt i Elgiganten.”

E-handel og fysiske butikker vil fortsat leve lykkeligt side om side
Selvom e-handel vækster i stort set alle brancher, tror Elgiganten på, at der også i fremtiden vil være behov for fysiske butikker. Peder Stedal uddyber: ”Vi er sikre på, at selvom meget kan klares online i dag, så kan den personlige vejledning og kontakt ikke erstattes. Samtidig er det også i varehusene man som kunde, hurtigst kan få udleveret sine produkter. Blandt andet derfor udvider vi nu med endnu et varehus. På den måde kan vi være til stede for vores kunder – online og i vores butikker.”

Elgiganten har med sin seneste rekordomsætning på 7,1 mia. for regnskabsåret 20/21 således accelereret sine vækstplaner, som ud over varehuset i Kalundborg byder på nye varehuse i både Ringsted, Rønne og Fredericia – samt yderligere 4-6 varehuse de kommende 2-3 år.

Elgigantens nye varehus i Kalundborg forventes at åbne lige efter sommerferien i 2022.

Fakta om Elgiganten

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.