Ekspert: Her er julens legetøj du bør købe, inden det er for sent

Julen nærmer sig med hastige skridt, og med stort pres på de globale forsyningskæder, gælder det om at sikre julegaverne, inden de bliver udsolgt. Ekspert kommer her med sit bud på, hvilket legetøj der bliver specielt populært denne jul, og som man bør købe allerede nu.

Hvis man vil sikre de populære julegaver denne jul, bør man overveje at købe dem allerede nu. For pres på de globale forsyningskæder gør, at varehuse hurtigt melder om udsolgt på det mest eftertragtede legetøj.

Sidste år sagde mange eksperter, at det var en god idé at begynde julehandlen tidligt på grund af COVID-19, og det ser også ud til at være en god idé i år. I USA oplever store varehuse som Amazon og Walmart nemlig allerede nu, at det mest populære legetøj er udsolgt.

Det er en tendens, som vi også kan komme til at opleve i Danmark.

Og der er få ting, som giver større skår i juleglæden, end når legetøjet øverst på børnenes ønskeliste ikke er til at opdrive.

Ekspert: Dette legetøj bliver julens mest populære

Malene Schmock Svendsen, ejer af børne-webshoppen Babykasse, har mange års erfaring med køb og salg af legetøj. Derfor skal hun altid være på forkant med tidens trends, hvor hun specielt holder øje med film- og spilindustrien, når hun skal indkøbe nyt legetøj.

“Legetøjsindustrien er generelt ret påvirket af nutidens film og spil. Og her er det amerikanske marked bare foran Europa. Derfor ser jeg også tit i den retning for at få et indblik i, hvad der rører sig lige nu”, forklarer hun og fortsætter:

“I år har Pokémon 25 års jubilæum, så jeg kan hurtigt sige, at legetøj som vedrører Pikachu, Charizard eller Squirtle bliver ekstremt populært”.

Samtidig er legetøjsforbruget i høj grad også blevet påvirket af vores ændrede vaner under COVID-19, hvilket bl.a. har ført til et fokus på udendørs leg og andre kreative projekter.

“Der er fokus på legetøj, som kan bruges til udendørs leg, kreative projekter eller læring. En anden helt stor trend er legetøjs-unboxing, hvor man tager legetøj ud af en boks eller kugle. Det giver et element af overraskelse og er en sjov gimmick. Endelig er interaktivitet også et stort buzz word i legetøjsindustrien i år”, slutter hun.

Malene har også ti konkrete bud på, hvilke stykker legetøj der kommer til at være i specielt høj kurs denne jul, og som man allerede bør overveje at købe nu, hvis man har forhåbninger om at have dem liggende under juletræet i år.

10 bud på legetøjs-hit til jul

1. Paw Patrol, Hovedkvarter
  2. Baby BORN havfruedukke
  3. Gurli Gris Shoppingcenter legesæt
  4. Pyjamas Heltene - Save the sky
  5. Barbie drømmeklædeskab
  6. L.O.L Surprise - 6 pack Confetti
  7. Fischer Price - Laugh & Learn hundehvalp
  8. Present PETS - Mini fluffy 3 pak
  9. LEGO Dublo luksuskasse med klodser
  10. Plop Up Fidget - spil

Om Babykasse:
Babykasse.dk er et ungt firma, som startede i 2016. Vi har fokus på, at gøre hverdagen for forældre nemmere ved at levere månedlig kasser med bleer og babyprodukter direkte til døren. Lad os om det praktiske, så du kan fokusere på det der er aller vigtigst!

Vi er altid opmærksomme på kvalitet og miljø og sørger hele tiden for, at gøre det så nemt og bekvemt for vores kunder.