Ekspansion i Norden: Göteborgs udvikling skaber forudsætninger for ny LE34-afdeling

Det danske landinspektørfirma LE34 åbner en ny afdeling i Göteborgregionen. Udsigten til at tage del i byens vækstplaner ligger til grund for udvidelsen, der indgår i en større ekspansionsplan i Sverige.
Det danske landinspektørfirma LE34 åbner en ny afdeling i Göteborgregionen. Foto: PR.

Göteborgs Stad har en vision om at vokse med næsten en tredjedel og etablere 80.000 nye arbejdspladser frem mod 2035. Ifølge Business Region Göteborg forventes en tilvækst på mere end 150.000 indbyggere i Göteborgregionen i samme periode. For at blive en del af Göteborgregionens udvikling åbner Nordens største landinspektørfirma, LE34, en ny afdeling i Kungsbacka syd for Göteborg. Udvidelsen er et led i virksomhedens ekspansionsstrategi, hvor der også fokuseres på andre regioner i Sverige i den nærmeste fremtid.

– Hele regionen omkring Göteborg er i vækst, og i de kommende 15 år, skal der bygges boliger og infrastruktur for mange hundrede millioner svenske kroner. Vi har fundet de rigtige nøglemedarbejdere, og vi har meget at bidrage med til byens udvikling. Vi ser frem til de spændende udfordringer, siger Jesus Hinar, regionsansvarlig for Västra Götaland hos LE34.

I de enorme byggeplaner kan LE34 blandt andet bidrage med præcisionsopmåling, projekteringsgrundlag, droneopmåling og digitalisering af nye og eksisterende bygninger. Med over 25 års erfaring fra offshore- og nearshoreopgaver i hele Europa ser LE34 også frem til at deltage i havne- og infrastrukturudviklingen i regionen. LE34 har kompetencerne til at sikre deres kunder komplet overblik fra bunden af havet, over byggepladsen og helt op i fugleperspektiv.

Førende teknologi

LE34 er autoriseret forhandler af Bentley CAD-software, og leverer skræddersyede, digitale løsninger til firmaets kunder i en række sektorer, herunder GIS løsninger (geografiske informationssystemer).

– Vi arbejder til lands, til vands og i luften og leverer en bred palette af ydelser fra teknisk måling til GIS-løsninger. Vi arbejder med RealityCapture og BIM, hvor vi skaber 3D-modeller ud fra billeder, og såkaldt digital twin-teknologi, hvor der skabes en fuldstændig og nøjagtig digital replica af for eksempel en bygning. Vi har en række forskellige digitale værktøjer til rådighed, og derfor kan vi samle totalløsninger, der dækker kundens helhedsbehov, siger Mickael Holgersson, affärsområdeschef, LE34 Sverige.

Ser flere muligheder i Sverige

LE34, der i dag er til stede over det meste af Danmark samt i Skåne med Malmø som base og nu i Göteborgregionen, har indledt et vækstinitiativ, som indebærer ekspansion i Sverige. Virksomheden har en målsætning om at runde 50 medarbejdere i Sverige i løbet af de kommende år.

– Vi vil udvide markant i Sverige, men det skal være en kontrolleret vækst i takt med, at markedet er der, så vi først åbner lokalkontorer, når der er projekter til os. Efter etableringen i Göteborgsregionen planlægger vi at rette fokus mod andre områder i Sverige, siger Kenneth Norre, administrerende direktør hos LE34.

– I hele Sverige bliver der i øjeblikket investeret i store projekter, og det sker generelt rigtig mange ting på infrastruktursiden. Det er ikke kun i Malmø og Gøteborg vi kan bidrage med vores kompetencer, supplerer Mickael Holgersson.

Göteborgs Stad har en vision om at vokse med næsten en tredjedel og etablere 80.000 nye arbejdspladser frem mod 2035. Fotograf/Kilde: Tomorrow
”Vi har en række forskellige digitale værktøjer til rådighed, og derfor kan vi samle totalløsninger, der dækker kundens helhedsbehov,” siger Mickael Holgersson, affärsområdeschef, LE34 Sverige. (til venstre) Til højre ses Jesus Hinar, regionsansvarlig for Västra Götaland hos LE34. Foto: PR.
For at blive en del af Göteborgregionens udvikling åbner Nordens største landinspektørfirma, LE34, en ny afdeling i Kungsbacka syd for Göteborg. Foto: PR.

LE34 i Sverige er et datterselskab til LE34 i Danmark. Med 25 kontorer og over 370 medarbejdere er det Nordens største landinspektørfirma. Virksomheden arbejder for bygherrerådgivere, byggebranchen, forsyningsselskaber, landbruget, private og den offentlige sektor i ind- og udland. LE34 er certificeret efter ISO 9001:2015.