Ejerlederne Dorte og Jan Milling hyldes for deres indsats under Covid-19

Dorte og Jan Milling fra Milling Hotels A/S er med til at inspirere i en vanskelig tid for mange. De har vist samfundssind og tænkt anderledes i en krisetid - for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Derfor fortjener Dorte og Jans historie at blive delt ved Årets Ejerleder 2020, hvor PwC, Nykredit og Dansk Erhverv hylder alle dem, der gør en forskel.

Dorte og Jan Milling fra Milling Hotels

Når man som Dorte og Jan Milling er gået fra succes til succes og rekordresultat i 2019 til pludseligt at blive ramt af en uforudsigelig krise og kun kan håbe på at komme ud af 2020 med marginalt sorte tal eller endda et nul på bundlinjen, så kræver det akutte ændringer i organisationen og et stærkt mindset for at kunne navigere i de udfordrende omstændigheder.

Hotelbranchen har været rigtig hårdt ramt af Covid-19, men Dorte og Jan Milling har handlet hurtigt og udvist handlekraft ved at gennemgå mulige scenarier, lukket relevante hoteller og sikret sig nødvendig likviditet. De to ejerledere står overfor meget svære odds, som de ikke selv er herre over. Alligevel kæmper de videre, og derfor er de en del af Årets Ejerleder 2020,” lyder det fra juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Milling-ægteparret er dybt dedikerede og engagerede som ejerledere og iværksættere. Det betyder, at de altid arbejder mod at gøre tingene endnu bedre og er ikke bange for at gå forrest.

"De har trukket i arbejdstøjet og gået forrest, og det er hvad, man kan forvente af gode ledere. Om det er på de sociale medier, eller når der skal renoveres hoteller, så er de ikke bange for at vise vejen, og hvem de er. Det er til stor inspiration for medarbejderne og viser, hvor meget Dorte og Jan Milling brænder for deres virksomhed,” fortæller juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Om Milling Hotels A/S
Ægteparret Dorte og Jan Milling er ejerlederne bag Milling Hotels, der har over 100 ansatte og 10 hoteller spredt ud over Danmark. Ægteparret købte deres første hotel for 26 år siden og har siden udviklet sig til en succesfuld hotelkæde, hvor de i 2019 kunne fremvise et rekordresultat på 20 mio. kr. før skat. Kæden drives som et familiehotel med en stor involvering af Milling-familien, hvor også Jan og Dorte Millings søn og datter samt Dortes bror og svigerinde er med i familieforetagendet.

Om Årets Ejerleder 2020
Årets Ejerleder 2020 er også påvirket af den skygge, som pandemien har kastet over dansk erhvervsliv. Derfor har PwC i år valgt at udpege 21 ejerledere, der har vist samfundssind og handlekraft og tænkt anderledes i en krisetid - for at sikre forretning og arbejdspladser og for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Det er ejerledere, der bidrager til fællesskabet, til samfundet og til genstarten af Danmark, og som andre kan blive inspireret af. Der udnævnes således ikke i år en vinder af Årets Ejerleder 2020.

Dorte og Jan Milling fra Milling Hotels

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

Husk at tjekke forskudsopgørelsen for 2021 og undgå restskat17.11.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

I dag får alle danskere adgang til forskudsopgørelsen for 2021 i TastSelv på www.skat.dk, og hvis du vil undgå en restskat, er det en god ide at løbe den igennem. Det gælder særligt, hvis din løn ændrer sig væsentligt, eller du fx kommer på dagpenge. I år bør du være særligt opmærksom på kørselsfradraget, hvis du arbejder mere hjemmefra end sædvanligt, påpeger PwC, der har samlet 10 gode råd om forskudsopgørelsen.