Ejerleder Michael Hove hyldes for sin indsats under Covid-19

Michael Hove fra Commentor A/S er med til at inspirere i en vanskelig tid for mange. Han har vist samfundssind og tænkt anderledes i en krisetid - for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Derfor fortjener Commentators historie at blive delt ved Årets Ejerleder 2020, hvor PwC, Nykredit og Dansk Erhverv hylder alle dem, der gør en forskel.

Michael Hove fra Commentor

Da Covid-19 ramte Danmark og Mette Frederiksen lukkede landet, var der særligt én tanke, der ramte Michael Hove, ejerlederen bag it-virksomheden Commentor, og den handlede om ikke at gå i panik og i stedet være endnu mere fokuseret på virksomhedens projekter, strategier og fremtid.

I krisetider er der ikke én rigtig måde at drive virksomhed på, og som ansvarsfuld beslutningstager og ejerleder handler det om at have et fuldkomment overblik over sin virksomhed, strategi og medarbejdere og vide lige netop, hvordan man skal agere i sin individuelle situation. Lige netop dette har Michael Hove formået, ligesom han har investeret, ansat nye medarbejdere under Covid-19. Han har været både modig og beslutsom i en svær tid, hvilket er til stor inspiration for andre,” lyder det fra juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Michael Hove har et motto om, at Commentor skal drives ligesom Formel 1; med 200 km/t - også under Covid-19. Det har betydet, at Commentor har ansat 30 nye medarbejdere, selvom virksomheden befinder sig i en vanskelig tid. Det har desuden været vigtigt for Michael Hove at bidrage til godt humør blandt de 100 ansatte under Covid-19.

En god ejerleder formår at motivere og sørge for godt humør blandt sine medarbejdere. Det kan vi se, har betydet noget for Michael Hove, som har igangsat sociale aktiviteter som virtuel stand-up med professionel komiker, chilismagning med Chili Claus og en aktivitetspakke til de medarbejdere, som har børn,” fortæller juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Om Commentor
Michael Hove er ejerlederen bag den ambitiøse it-virksomhed, Commentor,der har et mål om at blive markedsleder i Danmark for større it-projekter i 2025 og samtidig fordoble antallet af medarbejdere inden for de nærmeste tre år. Commentor består af en flad organisationsstruktur, hvor de enkelte teams er selvkørende og ligeledes har et individuelt ansvar for at komme i mål med deres projekter. Det har gjort Commentor mere agil i en tid, hvor der har været behov for at kunne udvise fleksibilitet både internt og ekstern i virksomheden.

Om Årets Ejerleder 2020
Årets Ejerleder 2020 er også påvirket af den skygge, som pandemien har kastet over dansk erhvervsliv. Derfor har PwC i år valgt at udpege 21 ejerledere, der har vist samfundssind og handlekraft og tænkt anderledes i en svær tid - for at sikre forretning og arbejdspladser og for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Det er ejerledere, der bidrager til fællesskabet, til samfundet og til genstarten af Danmark, og som andre kan blive inspireret af. Der udnævnes således ikke i år en vinder af Årets Ejerleder 2020.

Michael Hove fra Commentor

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

Husk at tjekke forskudsopgørelsen for 2021 og undgå restskat17.11.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

I dag får alle danskere adgang til forskudsopgørelsen for 2021 i TastSelv på www.skat.dk, og hvis du vil undgå en restskat, er det en god ide at løbe den igennem. Det gælder særligt, hvis din løn ændrer sig væsentligt, eller du fx kommer på dagpenge. I år bør du være særligt opmærksom på kørselsfradraget, hvis du arbejder mere hjemmefra end sædvanligt, påpeger PwC, der har samlet 10 gode råd om forskudsopgørelsen.