Ejerleder Jørgen Sølvsten Nielsen hyldes for sin indsats under Covid-19

Jørgen Sølvsten Nielsen fra Topas Explorer Group ApS er med til at inspirere i en vanskelig tid for mange. Han har vist samfundssind og tænkt anderledes i en krisetid - for at sikre forretning og arbejdspladser. Derfor fortjener rejseselskabets historie at blive delt ved Årets Ejerleder 2020, hvor PwC, Nykredit og Dansk Erhverv hylder alle dem, der gør en forskel.

Jørgen Sølvsten Nielsen,  Topas Explorer Group
Jørgen Sølvsten Nielsen, Topas Explorer Group

Når man som Topas Explorer Group arbejder med både lokal og global turisme, og verden pludseligt fra den ene til den anden dag lukker ned, sætter det høje krav til ejerleder Jørgen Sølvsten Nielsen, der har været nødt til at omstille Ry-virksomheden og træffe svære beslutinger for at tilpasse organisationen til den nye virkelighed.

Jørgen Sølvsten Nielsen udviste stor beslutsomhed under Covid-19 og har formået at omstille Topas Explorer Group til nye, svære betingelser. Dette medførte bl.a., at medarbejderne skulle på en udstationering på 3 måneder, hvor flere tog til Grønland for at hjælpe på virksomhedens hoteller og skibe, uanset sædvanlig jobbeskrivelse og titel. Det har været inspirerende at se Jørgen Sølvsten Nielsens beslutsomed og evne til at omstille Topas Explorer Group,” lyder det fra juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Jørgens evne til at omstille koncernen viser et stort lederskab og eksekveringsevne. Det drejer sig bl.a. om de nødvendige tilpasninger af organisationen, men også et skifte fra udenlandske kunder til indenlandske kunder i Vietnam og på Grønland.

“De store ændringer, som Topas Explorer Group har været igennem, ville ikke kunne have lade sig gøre, hvis Jørgen Sølvsten Nielsen ikke havde opbygget en så omstillingsparat organisation bestående af medarbejderne med stor eventyrlyst. Medarbejderne har købt ind på Jørgen Sølvsten Nielsens idéer, og det er godt lederskab,” fortsætter juryen bag Årets Ejerleder 2020.

I Covid-19-perioden er Topas Explorer Group bl.a. gået i gang med at renovere flere lodges og hoteller. Dermed udnytter man, at det ikke generer mange gæster i denne tid. Nye byggeprojekter på Korsika samt digitale omstillingsprojekter har også set dagens lys i krisetiden.

Om Topas Explorer Group ApS
Ejerlederen bag Topas Explorer Group er Jørgen Sølvsten Nielsen, som fik det fulde ejerskab over Topas Rejser i midten af 1990’erne, men har siden 2017 opstartet et generationsskifte til hans tre sønner. Topas Explorer Group driver lodges, hoteller og rejsebureauer i Danmark, Vietnam og Grønland og har 240 ansatte på tværs af organisationen. Eventyrlyst er en stor del af Topas Rejser, uanset om du er bogholder eller hotelbestyrer, og alle er med til at definere og bestemme selve kulturen i virksomheden.

Om Årets Ejerleder 2020
Årets Ejerleder 2020 er også påvirket af den skygge, som pandemien har kastet over dansk erhvervsliv. Derfor har PwC i år valgt at udpege 21 ejerledere, der har vist samfundssind og handlekraft og tænkt anderledes i en svær tid - for at sikre forretning og arbejdspladser og for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Det er ejerledere, der bidrager til fællesskabet, til samfundet og til genstarten af Danmark, og som andre kan blive inspireret af. Der udnævnes således ikke i år en vinder af Årets Ejerleder 2020.

Jørgen Sølvsten Nielsen,  Topas Explorer Group
Jørgen Sølvsten Nielsen, Topas Explorer Group

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

Husk at tjekke forskudsopgørelsen for 2021 og undgå restskat17.11.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

I dag får alle danskere adgang til forskudsopgørelsen for 2021 i TastSelv på www.skat.dk, og hvis du vil undgå en restskat, er det en god ide at løbe den igennem. Det gælder særligt, hvis din løn ændrer sig væsentligt, eller du fx kommer på dagpenge. I år bør du være særligt opmærksom på kørselsfradraget, hvis du arbejder mere hjemmefra end sædvanligt, påpeger PwC, der har samlet 10 gode råd om forskudsopgørelsen.