Efter stor efterspørgsel og gradvis genåbning: Lidl tilbyder atter afstandsklistermærker til alle landets skoler

Med flere elever tilbage på de danske skoler, er der brug for afstandsmærker til skolernes fællesarealer. Derfor åbner dagligvarekæden Lidl atter deres site holdafstandiskolen.dk, hvor alle landets skoler fra i dag kan bestille gratis afstandsmærker til gulve og hygiejneklistermærker.

Skolerne kan atter bestille afstandsmærker til gulv og klistermærker til at sætte op på spritdispensere eller toiletter via holdafstandiskolen.dk. Bag initiativet står dagligvarekæden Lidl.

Efterhånden som de danske skoleelever begynder at vende tilbage til undervisning i fysiske rammer, skal skolerne atter sørge for, at det er nemt at holde afstand på fællesarealerne. Derfor har dagligvarekæden Lidl nu sat gang i produktionen af afstandsmærker til gulve. Mærker, der fra i dag frit kan bestilles af alle landets skoler – folkeskoler såvel som fri- og privatskoler.

Initiativet kommer efter, at kæden sidste forår gav mere end 25.000 afstandsmærker til 200 danske skoler. Dem er der nu efterspørgsel på igen, og det har man lyttet til hos dagligvarekæden:

”Der viste sig at være en overvældende interesse fra skoler i hele landet, og nu da genåbningen af skolerne er i gang, er der atter behov for at vi giver en hjælpende hånd, dér hvor vi kan. Vi er glade for at kunne stille simple men effektive værktøjer til rådighed,” siger Dirk Fust, administrerende direktør i Lidl.

Lidl får trykt afstandsmærkerne hos deres lokale Kolding-trykkeri Inprint, som også hjælper med kædens mange andre tryksager. I denne omgang vil skolerne foruden afstandsmærker også få klistermærker til at sætte op på skolen, der skal minde eleverne om at vaske hænder og spritte af.

Et sæt mærker med 25 afstandsmærker til gulv og 2x10 klistermærker til at sætte op på spritdispensere eller toiletter kan bestilles via holdafstandiskolen.dk. Der er et sæt til hver skole.

Images

Afstandsmærker til skolens gulvarealer kan nu bestilles af alle skoler i Danmark, som i denne omgang også får klistermærker til toiletter, som minder elever om at vaske hænder og spritte af.

About Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Subscribe to releases from Lidl Danmark

Subscribe to all the latest releases from Lidl Danmark by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Lidl Danmark

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt17.3.2021 11:29:42 CET | Pressemeddelelse

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.

Universitet kårer Lidl som bedste praktikplads15.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nedlukning, online-undervisning og forsamlingsforbud. Det er ikke let at være specialestuderende i en coronatid. Men for Caja Skovning Schmidt har en praktikplads hos Lidl både ført til et specialesamarbejde og et nyt studiejob. For Lidl var det også en succes. Foruden en ny kollega, modtager dagligvarekæden nu en pris for bedste praktikplads – International Virksomhedskommunikation (IVK) på Syddansk Universitet (SDU) står bag prisoverrækkelsen.