Efter stor efterspørgsel og gradvis genåbning: Lidl tilbyder atter afstandsklistermærker til alle landets skoler

Efterhånden som de danske skoleelever begynder at vende tilbage til undervisning i fysiske rammer, skal skolerne atter sørge for, at det er nemt at holde afstand på fællesarealerne. Derfor har dagligvarekæden Lidl nu sat gang i produktionen af afstandsmærker til gulve. Mærker, der fra i dag frit kan bestilles af alle landets skoler – folkeskoler såvel som fri- og privatskoler.
Initiativet kommer efter, at kæden sidste forår gav mere end 25.000 afstandsmærker til 200 danske skoler. Dem er der nu efterspørgsel på igen, og det har man lyttet til hos dagligvarekæden:
”Der viste sig at være en overvældende interesse fra skoler i hele landet, og nu da genåbningen af skolerne er i gang, er der atter behov for at vi giver en hjælpende hånd, dér hvor vi kan. Vi er glade for at kunne stille simple men effektive værktøjer til rådighed,” siger Dirk Fust, administrerende direktør i Lidl.
Lidl får trykt afstandsmærkerne hos deres lokale Kolding-trykkeri Inprint, som også hjælper med kædens mange andre tryksager. I denne omgang vil skolerne foruden afstandsmærker også få klistermærker til at sætte op på skolen, der skal minde eleverne om at vaske hænder og spritte af.
Et sæt mærker med 25 afstandsmærker til gulv og 2x10 klistermærker til at sætte op på spritdispensere eller toiletter kan bestilles via holdafstandiskolen.dk. Der er et sæt til hver skole.
Contacts
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tel:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkImages


About Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Subscribe to releases from Lidl Danmark
Subscribe to all the latest releases from Lidl Danmark by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom