Edition-S

Edition·S udgiver ny folkemusik fra Dreamers’ Circus

Edition·S har fornøjelsen af at præsentere 'Handed On', en ny flot nodeudgivelse med melodier skrevet af den prisvindende folkemusiktrio Dreamers’ Circus.

Nikolaj Busk, Rune Tonsgaard Sørensen og Ale Carr dannede trioen Dreamers’ Circus i 2009, og siden da har de indtaget store scener og festivaler verden over med deres musik, som ofte krydser musikalske grænser.

Med Handed On vender de tilbage til deres rødder i folkemusikken og udtaler: ”Som folkemusiker er man en del af en ubrudt linje af mennesker, som har formet og delt deres musik på tværs af grænser, tid og rum. I et forsøg på at bidrage til traditionen og give noget videre har vi skrevet 58 nye melodier i en mere traditionel stil og i forskellige sværhedsgrader. Det er vores håb, at melodierne kan udgøre et vindue til den nordiske folkemusik og give inspiration til at udforske og forny genren yderligere.”

Bogens melodier er inddelt i fire sværhedsgrader og kan spilles af alle fra nybegyndere til professionelle. Handed On egner sig godt til musikundervisning på forskellige klassetrin og niveauer. Bogen er rigt illustreret og melodierne ledsages af korte tekster med forklaringer og gode råd fra musikerne i Dreamers’ Circus.

Handed On udgives på Edition·S som en sub-edition på linje med blandt andet forlagets populære udgivelser af Den Danske Strygekvartets Wood Works og nodeserien med DR Pigekorets mange korarrangementer. Udgivelsen supplerer desuden forlagets ambitiøse katalog af musik, der henvender sig specifikt til musikskoleelever og unge musikere, Educate·S.

Dreamers’ Circus har selv indspillet alle 58 melodier som musikvideoer, der kan bruges som et værktøj i både undervisningen og indstuderingen af de nye melodier. Samtidig er videoerne en fantastisk mulighed for at spille sammen med de tre professionelle musikanter på skærmen.  Videoerne kan ses på www.handedon.comog på YouTube.

Udgivelsen af bogen og de tilhørende videoer bliver fejret den 10. september i Den Sorte Diamant med en festlig og storstilet koncert i Dronningesalen. Trioen har inviteret over 50 talentfulde gæster op på scenen med dem, når musik fra Handed On bliver opført live for første gang. Dreamers’ Circus har blandt andre inviteret Zapolski Strygerne, Poul Lendal, folkemusikbandet Vesselil, Mads Hansens Kapel samt børn og unge fra Roskilde Musiske Skole.

Handed On kan allerede nu bestilles på www.edition-s.dk til DKK 350,-

Information om Edition-S

Edition-S
Worsaaesvej 19, 5
1972 Frederiksberg C

33 13 54 45https://edition-s.dk

Edition·S udgiver musik til den klassiske og eksperimenterende musikscene. Vi repræsenterer vores komponister gennem udgivelsen af partiturer og stemmer, elektroniske medier og grafiske formater samt håndtering af rettigheder og promotion. Musikken som udgives af Edition·S bliver opført over hele verden.

Følg pressemeddelelser fra Edition-S

Flere pressemeddelelser fra Edition-S

Musikhistoriske skatte udgives med 100 års forsinkelse: Tekla Griebel Wandalls samlede sange8.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Tekla Griebel var en af de mest talentfulde komponister i Danmark omkring år 1900. Som 29-årig fik hun sin første opera uropført på Breslau Stadttheater, og fire år senere fik hun den – som den første kvinde – opført på Det Kgl. Teater i København. Alligevel gled hun ud af det offentlige danske musikliv og helt ud af musikhistorien. Det bliver der nu lavet om på.