Dystopisk fantasyfortælling om "Den døde by" afsluttes

Forfatter Henriette Rostrup er klar med tredje og sidste bind i sin fantasyfortælling om drengen Alifs kamp mod Ulveheksen Grimelda.

”Krigen mod Ulveheksen” er det tredje og afsluttende bind i trilogien om Alif og børnene fra Krematorium D, som kæmper for overlevelse i den døde by. Alle de voksne er borte, taget af den frygtelige sovesyge, som Ulveheksen har nedkaldt over byen. Og når børnene selv bliver ældre, vil de også falde i søvn – hvis ikke de får overvundet Grimelda i tide.

Alif får brug for alle sine kræfter og gode venners hjælp. For han er Drengen. Han er den udvalgte, der skal lede oprøret mod Ulveheksen og stoppe sovesygen. Vil det lykkedes ham, inden det er for sent?

”Den døde by” er en dystopisk fantasyserie til børn fra ca. 11 år og op. Turbines børneanmelder, Josefine på 12 år, synes, serien er super fed og anbefaler den til alle, der elsker spænding og en smule gys. I Weekendavisen skrev de om første bind: ”Drengen fra Krematorium D er en velskrevet undergangshistorie, hvor man kun gradvist forstår, at det ikke er realisme, men fantasy.”

Henriette Rostrup er kendt for en lang række bøger blandt andet den anmelderroste roman ”Det år vi gik til begravelser.” Hun er cand. mag i moderne litteratur og litteraturformidling fra Københavns Universitet og debuterede som forfatter i 2007.

Videnskabsmandens kærlighedserklæring til Sibiriens natur og urfolk10.6.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Manden som elskede Sibirien er en fascinerende og eventyrlig roman baseret på den tyske naturvidenskabsmand Fritz Dörries’ (1852-1953) personlige erindringer, der af hans oldebarn blev overdraget til norske Roy Jacobsen og hans kone Anneliese Pitz. Sammen har de skrevet en roman, der er en overvældende kærlighedserklæring til naturens verden, og som giver et fascinerende indblik i, hvor meget vores forhold til naturen og omverdenen har ændret sig på lidt over hundrede år.