Dyreværnets mobile nonprofit dyreklinik, Frynseklinikken, kommer til Frederikshavn og tilbyder dyrlægehjælp til udsatte borgeres kæledyr

Mandag den 28. september kl. 11 – 12 kommer en af Dyreværnets mobile non-profit dyreklinikker, Frynseklinikken til Frederikshavn. Formålet med foreningens to Frynseklinikker er at tilbyde hjælp til socialt udsatte borgeres kæledyr ud fra et ”betal-hvad-du-kan-princip”. Den ene klinik kører på Sjælland og Fyn, mens en anden besøger byer i Jylland.
Dyreværnets Nina Amdi og dyrlæge Christine Fossing kommer til Frederikshavn for at hjælpe socialt udsatte borgeres dyr. Foto: Hans Jørgen riis/Dyreværnet

Den første Frynseklinik forlod Dyreværnets matrikel første gang den 10. april 2018 og hurtigt stod det klart, at én klinik ikke kunne dække behovet for dyrlægehjælp til udsatte borgeres kæledyr.

Til alt held donerede dyreelskeren Jørgen Andersen, der havde finansieret den første klinik til Dyreværnet, endnu en mobil dyreklinik, og vognparken blev dermed fordoblet. Med en Frynseklinik, der dækker Sjælland og Fyn, og én som dækker Jylland, er køretiden dermed mindsket med det resultat, at mere end dobbelt så mange danske kæledyr nu kan få hjælp.

Siden lanceringen har godt 3.500 dyr – primært hunde – fået hjælp af de erfarne dyrlæger og veterinærsygeplejersker, der bemander de to Frynseklinikker.

Frynseklinikken vil komme til Frederikshavn mandag d. 28. september kl. 11 - 12 og klinikken kan tilse dyr på følgende adresse:

Støttecenter Frederikshavn
Kalkværksvej 7
9900 Frederikshavn

Socialt udsatte borgere kan her møde op og få tilset deres kæledyr. Man betaler det, man kan, for dyrlægebesøget, mens donationer fra bl.a. Jørgen Andersen dækker de resterende omkostninger for konsultationen samt en evt. behandling. Efter den åbne konsultation ml 10-11, vil klinikken foretage længerevarende behandlinger.

For yderligere information kontakt venligst Dyreværnets direktør, Rikke Christensen-Lee på tlf.: 93 39 20 50.

Læs meget mere om Frynseklinikkerne og Dyreværnets øvrige aktiviteter på
www.dyreværnet.dk

Dyreværnet, der er stiftet i 1898, er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger. Med internat i Rødovre ved København samt i Kolding, tre dyreambulancer og to mobile non-profit dyreklinikker, Frynseklinikkerne, hjælper foreningen hvert år tusindvis af kæledyr til en bedre tilværelse.

For yderligere information og/eller øvrige fotos kontakt venligst Dyreværnets PR-chef Signe Sehested Lund på tlf.: 40 30 66 15.

Dyreværnet er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger. Med internat i København og i Kolding samt to mobile nonprofit dyreklikker, der kører i hele Danmark og tilbyder dyrlægebistand, hjælper organisationen hvert år tusindevis af kæledyr og deres ejere.