DYREVÆRNET BAG FACADEN

NY SERIE PÅ TV 3 OG VIAPLAY I AFTEN KL. 21.00

Nina Amdi udrykningsleder i Dyreværnet

Fra i dag og hver torsdag kl. 21.00 kan TV 3’s seere følge med i Dyreværnets arbejde I ‘Dyreværnet – bag facaden’. Seerne får indblik i Dyreværnets hjertevarmende og hjerteskærende arbejde, når de rykker ud til sager om dyr, der har brug for hjælp, og når de utrætteligt arbejder med de hjemløse dyr og med at finde deres nye familier.

Der er i alt produceret syv afsnit, hvor man bl.a. følger Nina og Bonnie i deres uvurderlige arbejde for at redde udsatte dyr, eller Claus der ankommer med ung hunden Liv, der har været lænket til radiator.

På internatet i Rødovre følger man travlheden i adoptionen og stalden, ser hvordan misrøgtede dyr pludselig blomstre op og gennemgår vilde forvandlinger.

Vi følger hverdagen i Frynseklinikkerne – Dyreværnets nonprofit dyreklinik, som til dato har hjulpet over 8.500 kæledyr i Danmark.

Nina Amdi Dyreværnets udrykningschef udtaler ”Det er fantastisk at være tilbage på TV. Vi har savnet at lave TV og give seerne et indblik i hvad vi laver af vigtigt arbejde hos Dyreværnet. Der er sket rigtig meget, siden vi sidst vi var på TV. Da vi lavede den sidste TV 3 serie, var det kun mig der kørte udrykningssager. Nu er vi fire – og det gør en kæmpe forskel. Vi håber at folk vil tage godt imod det og blive ved med at støtte vores arbejde, så vi kan hjælpe endnu flere dyr” slutter Nina.

Dyreværnet bag facaden vises hver torsdag kl. 21.00 på TV 3 og kan streames på Viaplay.

Læs meget mere om Frynseklinikkerne og Dyreværnets øvrige aktiviteter på
www.dyreværnet.dk

Dyreværnet, der er stiftet i 1898, er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger. Med internat i Rødovre ved København samt i Kolding, tre dyreambulancer og de tre mobile non-profit dyreklinikker, Frynseklinikkerne, hjælper foreningen hvert år tusindvis af kæledyr til en bedre tilværelse.

For yderligere oplysninger eller interview kontakt venligst undertegnede. Vedhæftet foto til fri afbenyttelse. Foto Anthon Unger.

Nina Amdi udrykningsleder i Dyreværnet
Rikke Lee chef dyrlæge hos Dyreværnet sammen med Nina Amdi udrykningsleder

6.794 kæledyr har allerede fået hjælp: Nu udvider Dyreværnet hjælpeindsatsen til socialt udsatte borgeres kæledyr med endnu en Frynseklinik10.11.2021 11:17:00 CET | Pressemeddelelse

Tusindvis af socialt udsatte borgere har siden 2018 fået hjælp til behandling af deres kæledyr gennem en af Dyreværnets mobile nonprofit dyreklinikker, Frynseklinikkerne. Klinikkerne, som tilbyder dyrlægehjælp til Danmarks mest udsatte borgere, løfter en samfundsopgave og sikrer, at antallet af dyreværnssager er faldende. Mandag den 15. november lancerer organisationen endnu en rullende klinik, der denne gang skal dække Nordjylland.

Dyreværnets mobile nonprofit dyreklinik, Frynseklinikken, kommer til Bornholm og tilbyder dyrlægehjælp til udsatte borgeres kæledyr26.10.2021 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mandag den 1. november og tirsdag d. 2. november kommer en af Dyreværnets mobile non-profit dyreklinikker, Frynseklinikken, til Bornholm. Formålet med foreningens to Frynseklinikker er at tilbyde hjælp til socialt udsatte borgeres kæledyr ud fra et ”betal-hvad-du-kan-princip”. Det er tredje gang, Frynseklinikken besøger Bornholm og tilbyder hjælp til de kæledyr, hvis ejer ellers har svært ved at få deres pelsede ven til dyrlægen.