DUF ansætter to nye chefer

DUF – Dansk Ungdoms Fællesråd ansætter Daniel Branislav Christensen som politisk chef og Signe Bo som chef for DUFs afdeling for foreningsudvikling og unge.

Ved årsskiftet etablerede DUF en ny politisk afdeling for interessevaretagelse, presse og kommunikation. Det skete ud fra et ønske om at skabe mere plads til længerevarende strategiske projekter samt et større fokus på den kommende tids store opgaver med høj politisk prioritet, så som evaluering af udlodningsloven og et fortsat fokus på corona-retningslinjer og hjælpepakker. Som leder for denne afdeling har DUF netop ansat Daniel Branislav Christensen:

Vi står over for nogle vigtige år, hvor vi skal positionere DUF som en endnu stærkere politisk spiller på ungeområdet. Jeg glæder mig utrolig meget til at blive en del af det hold, der i samarbejde med medlemsorganisationerne skal udvikle DUF og sikre gode vilkår for det frivillige foreningsliv,” lyder det fra Daniel.

Daniel kommer fra en stilling som Public Affairs Manager i Rud Pedersen og har derudover en bred erfaring med politisk arbejde og kampagner fra bl.a. Socialdemokratiet.

Også DUFs afdeling for foreningsudvikling og unge får ny chef, og valget er her faldet på Signe Bo. Signe kommer fra en stilling som Chefkonsulent i Djøf. Herfra har hun en bred erfaring med organisationsudvikling, medlemsengagement, undervisningsforløb og netværk. Signe er desuden tidligere formand i DUF (fra 2011 til 2015) og har et solidt kendskab til DUFs mange forskelligartede medlemsorganisationer.

Hele mit liv har jeg levet i og for foreningerne i DUF, og i de seneste mange år har jeg samlet erfaringer og værktøjer fra et stærkt sekretariat. Jeg glæder mig til at forbinde de to ting, til at kunne fokusere på stærke ungefællesskaber og på unges trivsel og til igen at blive en dele af holdet i DUF,” forklarer Signe.

DUFs generalsekretær, Louise Juul Jensen, der står i spidsen for begge ansættelser, glæder sig også rigtig meget til at få de to nye chefer med om bord:

Jeg føler, at vi har været virkelig heldige med de her to profiler, der på hver sit område skal og kan være med til at løfte DUF til nye højder. Daniel kommer med en solid erfaring med interessevaretagelse og har et stærkt politisk blik, og det kommer vi i den grad til at have brug for i det år, vi går i møde. Og som chef for vores afdeling for foreningsudvikling og unge finder man næppe en med et bedre kendskab til og forståelse for medlemsorganisationerne end Signe, og det er bare så afsindig vigtigt ift. at kunne udvikle de bedst mulige tilbud og den bedste sparring for vores mange medlemmer. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det nok skal blive rigtig godt og glæder mig til at byde både Daniel og Signe velkommen,” lyder det fra Louise.

Både Daniel Branislav Christensen og Signe Bo starter i DUF den 1. marts 2021.

DUF er en paraply- og interesseorganisation for 80 samfundsengagerende børne- og ungdomsorganisationer. Spejdere, studenterorganisationer, kirkelige foreninger, miljøorganisationer og de politiske ungdomsorganisationer er blandt medlemmerne.