Dobbeltkoncert med Josephine Philip & Hannah Schneider

præsenterer:
Dobbeltkoncert med
Josephine Philip & Hannah Schneider

Josephine Philip og Hannah Schneider er begge en etableret del af den danske musikscene - Philip med samarbejder som Darkness Falls, Trentemøller, JaConfetti og Schneider med 3 soloalbum i bagagen og de seneste år i den dansksprogede elektroniske duo AyOwA.

I maj 2022 udgav Philip sit debut soloalbum We Get Lost and Found som b.la. høstede 5 stjerner I Gaffa, og 30. september udkommer Schneiders længe ventede 4. soloalbum Ocean Letters.

Begge plader udgives på deres fælles pladeselskab Midnight Confessions- et nystartet label for alternativ pop og hybrid-projekter mellem samtidskunst og musik. Sammen har de også Philip | Schneider - en eksperimentel duo med den ene fod rodfæstet i lyd og den anden i performance og billedkunst. Med en fælles interesse for stemmen og dens performative muligheder, skaber de forførende rummelige kompositioner, performances og lydinstallationer der engagerer både krop, ører og sind. Duoen har gennem de seneste to år har sat sit tydelige aftryk på den danske performance- og kunstscene med optrædener på alle de mest toneangivende kunstinstitutioner.

Den 27 oktober bliver en helt særlig aften hvor man kan man få lov at opleve begge artister når de hver især spiller musikken fra deres albums på Hotel Cecil. Musikalsk bevæger de sig inden for hvert deres soniske univers, men den røde tråd er deres karakteristiske og ekstremt nærværende stemmer, der inviterer lytteren helt tæt på.

Der bydes på en helt særlig og intim aften på den stemningsfulde scene på Hotel Cecil, når Hannah Schneider og Josephine Philip og deres bands bestående af nogen af landets mest toneangivende musikere inviterer til dobbeltkoncert.

Hannah Schneider

Den 30. september udgiver Hannah Schneider sin første soloplade i 7 år, ‘Ocean Letters’.

Gennem sin karriere har Hannah etableret sig som en af de stærkeste stemmer i Danmark, hvor hendes musik gennem de sidste mange år har haft en stor plads på både radio, såvel som på film, tv og på nogle af landets største teaterscener.
Hun har været nomineret til flere musikpriser i Danmark, samt optrådt over hele Europa og USA, herunder festivaler som CMJ (NYC), Roskilde Festival og Spot Festival.

Hannah Schneider er også kendt som den ene halvdel af den anmelderroste duo AyOwA, der har fået betydelig international opmærksomhed fra bl.a. Huffington Post, The Independent, VICE, CLASH og Wonderland Magazine samt airplay på både BBC 1+ BBC 6. Hittet “Sommer” blev desuden sunget på danske X factor i 2019, hvor AyOwA også spillede på Hotel Cecil for fulde huse.

Med pladen Ocean Letters skaber Hannah Schneider en intim forbindelse mellem det neoklassiske og det moderne, det nære og det universelle. Pladen markerer en ny sonisk vej, hvor stemmen og klaveret er i fokus. Sangerindens filmiske lyd drager bl. a. tankerne hen på Agnes Obel, Olafur Arnalds, Aldous Harding og The Cinematic Orchestra.

Pladen er skabt i samarbejde med flere toneangivende skikkelser på den danske musikscene, og præsenterer numre komponeret og produceret sammen med bl.a. filmkomponist Christian Balvig (When Saints Go Machine), producer og pianist Nicolai Kornerup (Kwamie Liv) og producer Brian Batz (Sleep Party People), samt gæsteoptrædender fra bl. a. Goss, og Jacob Bellens.

Hannah har med foreløbende singler fra albummet opnået omfattende airplay på bl.a. P6 Beat, og omtale på flere store medier i ind og udland:

“Starting our week off right, Hannah Schneider pours her rich vocals and twinkling melody into the symphonic track, “Mirror Sphere”. While the minimalist production lays the bare bones of the song, it is Hannah’s vulnerability that fleshes out the story”
Wonderland Magazine

“We Will Be The Only Sound In The World opens on an austere, elegant piano topped by Hannah’s deliciously haunting voice, crystalline yet ethereal at the same time. It’s one of those mystical voices with the power of summoning up the past, present, and future” popoff.us / Medium

Gaffa’s Bedst lige nu:
“Schneiders vokal byder ind i et rum,hvor sårbarheden er i fokus. Og netop fordi den er så underspillet og er udpræget klaverbåren, suger det lytteren ind som en malstrøm af inderlighed.” Gaffa

Josephine Philip

Sanger og komponist Josephine Philip har længe været en vigtig del af den danske musikscene med samarbejder som Darkness Falls, Trentemøller, JaConfetti mm. I maj 2022 udgav hun solosebuten We Get Lost And Found, som b.la. høstede 5 stjerne i Gaffa. Hun er inspireret af et væld af kunstneriske udtryk; korværker, samtidskunst og performance, jazzstandarder, eksperimentel musik, film, litteratur og klassisk musik, referencer som hun trækker på i sine poetiske fortællinger.

Philip har med 3 singler ligget i tung rotation på P6 Beat og er blevet taget meget varmt i mod på både danske og udenlandske musikmedier.

Hun påbegyndte arbejdet med sit kommende album We Get Lost And Found i løbet af vinteren 2019, og processen accelererede i pandemiåret 2020. Den isolation, som mange af os delte, blev en katalysator for processen, og i både kompositioner og tekster resonerer de personlige og fælles oplevelser fra denne periode – følelsen af intens væren, glæde, fortvivlelse, kærlighed, frustration og forsigtig optimisme, som hurtig blev knust af pessimisme, for derefter kort at lettes af håb. Musikken bevæger sig fra det intime akustiske og minimalistiske rum til mere omfangsrigt orkestrerede produktioner alt bundet sammen af Philips nærværende stemme der med historiefortællingen som omdrejningspunkt indfanger lytteren.

Numrene på We Get Lost And Found er skabt, skrevet og produceret i samarbejde med den københavnske producer og musiker Lasse Martinussen.

Josephine Philips tydelige sangskrivningstalent og imponerende vokalteknik får i den grad lov til at brillere i mørket. We Get Lost And Found er et spændende første spadestik mod lovende fremtidige soloprojekter. (Gaffa om debutalbummet We Get Lost And Found)

Musikalsk set er ’We Get Lost and Found’ toptunet og finsmurt, og det er voksent i den forstand, at virkemidlerne aldrig overdrives. (Politiken om debutalbummet We Get Lost And Found)

It’s a fragile, nocturnal piece of cinematic beauty, a track about love and longing, surrounded in an impressive musical setting.The anchor of this delicate tune remains Philip‘s stunning vocal performance which is equally strong and fragile (Nbhap.com om første single Call My Name)

'The Clue' is billed as a "contemporary love song" but its musicality runs deep.
(Clashmusic.com om anden single The Clue)

Love Shop er på forårs-tour med BLUES EUROPA11.4.2024 10:00:00 CEST | Nyhed

I kølvandet på albummet BLUES EUROPA og seks koncertaftener på Hotel Cecil er anmelderroste Love Shop på tour i hele Danmark dette forår. ”Han er en antirockstjerne, der har fundet sin egen måde at forføre på.” – POLITIKEN. 5 hjerter ”Love Shop cementerer i aften, at de (stadig) er et af Danmarks bedste live-bands og stadig formår at holde sig relevante” – GAFFA. 5 stjerner ”Stor hjemmebanesejr i Hotel Cecil.” – POV International I efteråret 2023 udkom Love Shops 14. album BLUES EUROPA, som har høstet flotte anmeldelser i de landsdækkende aviser og fået masser af opmærksomhed på Danmarks Radio. Singlen ”Studentervognen Kører” har kunne høres på P4 siden sidste sommer og ”Synd og Skam” ligger fortsat i rotation på P6 Beat. Albumudgivelse blev fejret med en vellykket omgang ’LS Nights’ – seks koncertaftener i træk på Hotel Cecil. Her cementerede Love Shop endnu engang deres status som et af landets bedste livebands og igen var anmelderne ellevilde. Dette forår kan det legendariske orkest

Efter udsolgt i K.B.Hallen: Ude Af Kontrol annoncerer efterårstour i 20246.3.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse