Djøfs Lederpris 2023 præmierer resultater, godt arbejdsmiljø og trivsel

Rune Petersen, Chief Investment & Innovation Officer, Pelican Self Storage, vinder Djøfs Lederpris 2023. Han lægger vægt på at være visionær og skabe vækst med blik for bæredygtighed, social ansvarlighed og inklusion, lyder begrundelsen fra prisjuryen.
Rune Petersen, Pelican Self Storage modtager Djøfs Lederpris 2023 af Anne Waagstein, formand for Djøf Privat

Vinderen af Djøfs Lederpris 2023 går i år til Rune Petersen, Chief Investment & Innovation Officer, Pelican Self Storage. Rune Petersen er Master, cand.merc i finansiering.

- Rune vinder prisen, fordi han har vist sig som en leder, der kan skabe resultater og samtidig have fokus på et godt arbejdsmiljø, hvor trivsel er høj prioriteret. Han lægger vægt på at være visionær og skabe vækst med blik for bæredygtighed, social ansvarlighed og inklusion, siger Anne Bach Waagstein, formand for dommerkomiteen og formand for Djøf Privat.

Dommerne har også lagt vægt på, at Rune Petersen i det daglige arbejder med fokus på den konkrete drift, men også prioriterer den politiske dagsorden vedrørende miljømæssig bæredygtighed indenfor byggeriet.

Det er i orden at fejle, så længe vi lærer af det

Rune Petersen er både glad og stolt over prisen:

- Det er en stor tillidserklæring. God ledelse handler for mig om evnen til på den ene side at skabe resultater og forandringer og på den anden side skabe et miljø, hvor medarbejderne trives, føler de har ansvar og udvikler sig. Mine klare styrker som leder er mine menneskelige egenskaber og en evne til at skabe forandringer, siger Rune Petersen og fortsætter:

- Jeg har en positiv tilgang til livet, og det reflekterer også, hvordan jeg er som leder. Jeg fokuserer på at være positiv og på succes fremfor fejl. Det er helt i orden at fejle, så længe, at vi som organisation lærer af det.

Han forklarer, at 40% af alt CO2 udledning i verden kommer fra at bygge og drifte ejendomme.

- Så ejendomsbranchen har et stort ansvar for klimaet. I Pelican Self Storage har vi løftet bæredygtighed helt op på ledelsesniveauet og inkluderet det som et af vores must win battles i strategien, siger Rune Petersen.

Danmarks største ledertalenter

Djøfs Lederpris gives til Danmarks største ledertalenter og kommende topledere, der forstår at skabe et godt arbejdsmiljø for sine medarbejdere såvel som at udøve strategisk ledelse og skabe ekstraordinær værdi i en verden, der forandrer sig hurtigt og konstant.

- God ledelse er altafgørende for væksten i erhvervslivet på en baggrund af god, ansvarlig og fremsynet ledelsespraksis – derfor har vi indstiftet Djøfs Lederpris, siger Anne Bach Waagstein.

Djøfs Lederpris uddeles for:

• at sætte fokus på lederkompetencer og lederkvaliteter
  • at fremme lederevner, som skaber resultater og vækst i erhvervslivet
  • at inspirere medarbejdere med ambitioner om at blive ledere
  • at synliggøre topledertalenter fra erhvervslivet.

Juryen består i 2023 af

• Anne Bach Waagstein – Juryformand, formand for Djøf Privat og Chef for samfundsansvar og strategi-implementering hos Poul Schmith/Kammeradvokaten
  • Anne Mette Dissing-Immerkær – Partner, Heidrick & Struggles
  • Marianne Dahl – Managing Director & Partner, Boston Consulting Group
  • Pui Ling Lau – COO, Realdania
  • Thomas Honoré – CEO AudienceProject og bestyrelsesformand
  • Torben Möger Pedersen – Adm. Direktør, PensionDanmark
  • Tomas Therkildsen – Adm. Direktør, Djøf

Yderligere kommentarer

Anne Bach Waagstein, Tlf. 30 92 89 02

Rune Petersen, tlf. 51 85 85 82

Billeder

Djøf er faglig organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 107.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet. Mange arbejder med analyse, strategi, økonomi, jura, udvikling og kommunikation. En stor del er ledere, og endnu flere ønsker at blive det.

Som fagforening arbejder vi for at optimere medlemmernes arbejdsliv ved at sikre ordentlige løn- og arbejdsvilkår og give inspiration til karrierevalg, faglig udvikling, netværk og nye muligheder. Som medlemmer bruger vi hinanden til at blive bedre og skaber et solidt grundlag for at træffe vigtige beslutninger i vores arbejdsliv og studieliv. Sammen arbejder vi for at udvikle samfundet til gavn for alles bedste.

Djøfs Trivselsalliance: Universiteter tager hånd om studerendes trivsel og indgår løfte21.3.2024 06:05:17 CET | Pressemeddelelse

Seks universiteter har nu indgået og forpligtet sig på et trivselsløfte, der skal forbedre de studerendes trivsel ved at inddrage trivsel som en del af de faglige aktiviteter. “Hvis vi virkelig skal lykkes med at gøre en forskel, er det vores overbevisning, at trivselsarbejdet skal ind i undervisningen på uddannelserne,” siger Kristian Lauta, formand for Djøfs Trivselsalliance og prorektor på Københavns Universitet.