Djøf styrker det strategiske arbejde

Djøf ansætter ministersekretær fra Finansministeriet som ny cheføkonom. Og udpeger ny politisk chef.

Efter 6 år i Finansministeriet, har chefkonsulent Anne Assenholm Nielsen, 31 år, valgt at skifte job til en nyoprettet stilling som cheføkonom i Djøf.

Stillingen er en udløber af Djøfs strategi ”Form Fremtiden Sammen”, hvor Djøf rækker ud over sig selv for at bidrage til at skabe fremtidens løsninger for velfærdssamfundet.

-       Jeg ser frem til at bruge mine kompetencer fra centraladministrationen til at gøre Djøf endnu bedre for medlemmerne. Djøf har vedtaget en spændende strategi, som jeg vil gerne vil bidrage til at realisere. Det er spændende at få mulighed for at være med til at udvikle og skabe forandring, siger Anne Assenholm Nielsen.

Hun er uddannet i statskundskab fra Syddansk Universitet i 2014, hvor hun sideløbende læste en master i Political Economy of Europe fra London School of Economics. Siden 2014 har hun arbejdet i Finansministeriet – senest som ministersekretær for først Kristian Jensen og nu Nicolai Wammen.

Ud over den nye cheføkonom har Djøf også udnævnt politisk chefkonsulent Esben Dahl Sørensen som ny politisk chef.