Djøf styrker det strategiske arbejde

Djøf ansætter ministersekretær fra Finansministeriet som ny cheføkonom. Og udpeger ny politisk chef.

Efter 6 år i Finansministeriet, har chefkonsulent Anne Assenholm Nielsen, 31 år, valgt at skifte job til en nyoprettet stilling som cheføkonom i Djøf.

Stillingen er en udløber af Djøfs strategi ”Form Fremtiden Sammen”, hvor Djøf rækker ud over sig selv for at bidrage til at skabe fremtidens løsninger for velfærdssamfundet.

-       Jeg ser frem til at bruge mine kompetencer fra centraladministrationen til at gøre Djøf endnu bedre for medlemmerne. Djøf har vedtaget en spændende strategi, som jeg vil gerne vil bidrage til at realisere. Det er spændende at få mulighed for at være med til at udvikle og skabe forandring, siger Anne Assenholm Nielsen.

Hun er uddannet i statskundskab fra Syddansk Universitet i 2014, hvor hun sideløbende læste en master i Political Economy of Europe fra London School of Economics. Siden 2014 har hun arbejdet i Finansministeriet – senest som ministersekretær for først Kristian Jensen og nu Nicolai Wammen.

Ud over den nye cheføkonom har Djøf også udnævnt politisk chefkonsulent Esben Dahl Sørensen som ny politisk chef.

Djøf er faglig organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 100.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet. Mange arbejder med analyse, strategi, økonomi, jura, udvikling og kommunikation. En stor del er ledere, og endnu flere ønsker at blive det.

Som fagforening arbejder vi for at optimere medlemmernes arbejdsliv ved at sikre ordentlige løn- og arbejdsvilkår og give inspiration til karrierevalg, faglig udvikling, netværk og nye muligheder. Som medlemmer bruger vi hinanden til at blive bedre og skaber et solidt grundlag for at træffe vigtige beslutninger i vores arbejdsliv og studieliv. Sammen arbejder vi for at udvikle samfundet til gavn for alles bedste.

Djøf: Små forbedringer af elendigt uddannelsesudspil25.6.2021 11:34:18 CEST | Pressemeddelelse

De fleste partier i Folketinget har nu indgået en aftale om at sikre flere uddannelsestilbud uden for de store byer. Det er positivt, at de firkantede mål om at skære 10 pct. af uddannelsestilbuddene på de lange videregående uddannelser i de store byer er lempet en lille smule, siger Rasmus Pilegaard Petersen, formand for de 25.000 medlemmer af Djøf Studerende. Men han er fortsat meget kritisk over for aftalen, der betyder, at antallet af uddannelsespladser på universiteterne i de store byer skal skæres med 5-10 pct. frem mod 2030. Selvfølgelig er det godt, at Folketinget med aftalen lægger op til, at reduktionen skal ske i en dialog med universiteterne, så vi forhåbentlig kan få nogle gennemtænkte løsninger, baseret på virkeligheden og ikke hvad man kan tænke sig frem til i et forhandlingslokale i en sen nattetime. Men hele udflytningsplanen er fortsat håbløst underfinansieret. Det er dyrt at oprette uddannelsesfilialer, og hvis ikke der tilføres flere midler, vil det påvirke kvalitet