Codan Forsikring A/SCodan Forsikring A/SCodan Forsikring A/S

Djøf og Codan løfter samarbejdet til nyt niveau

Djøf og Codan har indgået ny partnerskabsaftale for sammen at skabe de bedste og mest konkurrencedygtige forsikringer for nuværende og nye medlemmer.

Scott Ørmen, Administrerende Direktør i Codan og Tomas Therkildsen, Administrerende Direktør i Djøf

Partnerskabsaftalen betyder, at Djøf og Codan fremadrettet vil arbejde tættere og mere strategisk sammen for at sikre medlemmerne endnu bedre og mere skræddersyede forsikringsløsninger.

Djøfs kerneforretning er at servicere medlemmerne med rådgivning og services af høj kvalitet og varetage deres interesser, suppleret med attraktive medlemstilbud. Derfor er Djøfs administrerende direktør Tomas Therkildsen tilfreds med, at Djøfs samarbejdsaftale med Codan er blevet underskrevet den 7. december 2018, så samarbejdet kan blive taget op til et nyt niveau.

"Som en stor organisation for akademikere med 95.000 medlemmer har vi mulighed for at forhandle særdeles attraktive medlemsfordele hjem. Vi er glade for fortsat at kunne tilbyde vores medlemmer Codans kvalitetsprodukter med gode medlemsrabatter. Men kvaliteten er også afgørende, og meget få klager årligt fra de 36.000 djøf-medlemmer, der er kunder hos Codan, har haft stor betydning for os", siger Tomas Therkildsen.

Djøfs og Codans mangeårige partnerskab fremhæves af Scott Ørmen, der er administrerende direktør i Codan, som en ægte win-win-relation, der bygger på tillid og gode resultater for begge parter:

"Stærke partnerskaber er en vigtig komponent i vores forretningsstrategi, og vi ser frem til et styrket samarbejde med Djøf, hvor vi vil arbejde for at gøre vores produkter og services endnu mere konkurrencedygtige og kundeorienterede, så de er tilpasset Djøf-medlemmernes behov", siger Scott Ørmen, administrerende direktør i Codan.

Samarbejdets fokusområder
Samarbejdet betyder for det første, at Codan og Djøf arbejder på et øget udbud af differentierede forsikringsprodukter, der ligger kvalitetsmæssigt over markedsniveau samt udvikle nye produktpakker, der er særlig relevante for Djøfs medlemmer.

For det andet vil Djøf og Codan have et fælles fokus på en god, smidig oplevelse med udvikling af digitale brugerløsninger, der bedst muligt understøtter medlemmernes behov.

For det tredje vil Codan investere i, at Djøf får opbygget en velfungerende forsikringsafdeling samt opbygning af en investeringspulje med henblik på at yde forsikringsrådgivning til Djøfs medlemmer.

Yderligere informationer
Tomas Therkildsen, adm. direktør i Djøf, tlf. 20 42 80 23.
Anders W. Frederiksen, kommunikationschef i Codan, tlf. 30 37 75 67

Om Djøf
Djøf er faglig organisation for samfundsvidenskabelige og erhvervsøkonomiske akademikere og studerende. De 95.000 medlemmer arbejder på alle niveauer i den private og offentlige sektor i Danmark og udlandet.

Om Codan
Codan er blandt Danmarks største og ældste forsikringsselskaber for både virksomheder og husstande. Codan er en del af RSA Group, der er et af verdens største globale forsikringsselskaber. For Codans kunder betyder det, at vi er repræsenteret og kan hjælpe over hele verden.

RSA Scandinavia appoints new CEO2.8.2019 11:30:42 CESTPressemeddelelse

Ken Norgrove, Chief Executive of RSA Ireland, has been appointed as Chief Executive Officer of Codan/Trygg-Hansa, RSA Group’s Scandinavian business. Ken will replace Patrick Bergander, who leaves RSA after 7 years, and 5 years as CEO of Codan/Trygg-Hansa. The appointment is subject to regulatory approval. Stephen Hester, RSA Group CEO, commented: “In his time with RSA and as Codan/Trygg-Hansa CEO Patrick has directed many important advances in our business in Scandinavia, and developed a strategy that sets us up for the future. After five years now is a natural time for the business to enter its next phase under new leadership. I thank him and wish him well as he seeks out new challenges. “Ken is one of the most experienced and talented leaders in RSA and his tenure in Ireland has produced exceptional results. He has outstanding credentials as an underwriter and business leader, and I am sure will prove an able successor to Patrick and help our business to grow and develop in the comin