DIY: Sådan bygger du din egen 1:14 lastbil

Her ses en af de 1:14-lastbiler, som blev bygget til kampagnefilmen 'Hver pant tæller'

RC Truckteam er en forening, hvor entusiastiske modelbyggere mødes og bygger deres køretøjer i skala 1:14. Da Dansk Retursystem skulle lave kampagnefilmen 'Hver pant tæller', hvor små modeller af virksomhedens lastbiler skulle køre rundt i den virkelige verden, var det RC Truckteam, der stod for at bygge lastbilerne.

Efterfølgende har der været stor interesse for de små 1:14-lastbiler, som var med i vores reklamefilm. Vi har derfor været med til klubaften hos drengene i RC Truckteam for at blive klogere på, hvor lang tid det tager at bygge sådan en lastbil, og hvad det koster.

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Martin fra RC Truckteam fortæller, at sådan en lastbil ca. koster 2.200-2.800 kr. Derudover kommer sender, modtager, batteri og fartregulator, så det er ikke en billig hobby.

Man kan købe samlesæt i hobbyforretninger landet over. Man skal dog væbne sig med tålmodighed, før man går i gang med at samle. Forude venter op til en måned arbejde - alt efter hvor erfaren man er ud i modelbyggeriet. Men der er også 500-700 dele at holde styr på.

God byggelyst!