DI udpeger chef for digitaliseringspolitik

Dansk Industri har i dag udpeget den 38-årige cand.scient.pol Christian Hannibal som chef for digitaliseringspolitik. Udnævnelse er en del af DI’s stadigt stærkere fokus på digitalisering i samfundet og i erhvervslivet.

Som digitaliseringspolitisk chef får Christian Hannibal det daglige ansvar for fagenheden Digitaliseringspolitik, som har til opgave at bistå medlemsvirksomhederne med at drage det fulde udbytte af den digitale omstilling og for at bidrage til udviklingen af den hjemlige politik på området.

Samtidig bliver Christian Hannibal udpeget som daglig leder af branchefællesskabet DI Digital, der har virksomhederne inden for it, tele, elektronik og kommunikation som medlemmer.

Formålet med den nye stilling er at styrke DI’s indsats på digitaliseringsområdet. Direktør og medlem af DI’s direktion Lars Frelle-Petersen har det øverste ansvar i DI for sammen med medlemsvirksomhederne og den øvrige direktion at udvikle DI’s digitale ambitioner. Lars Frelle-Petersen har også det overordnede ansvar for DI Digital, ligesom han står i spidsen for medlemsrelationerne.

Christian Hannibal er uddannet cand.scient.pol. fra Syddansk Universitet i 2006 og har været i DI siden 2011, hvor han blandt andet har været fagleder for DI’s Digitaliseringsindsats ”Vind Fremtiden”.

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Ny transportaftale viser, at den danske model leverer varen4.4.2019 14:25:14 CESTPressemeddelelse

I dag har Dansk Arbejdsgiverforening og Fagbevægelsens Hovedorganisation sendt beskæftigelsesministeren et fælles forslag. Aftalen mellem DA og FH indebærer dels forslag til en ændring af godskørselsloven for danske vognmænd og dels til en ændring af udstationeringsloven for at sikre, at udenlandske vognmænd skal aflønne deres chauffører svarende til, hvad danske transportvirksomheder betaler, når de kører i Danmark. Det vil betyde, at udenlandske transportfirmaer skal dokumentere, at deres chauffører får en løn, der svarer til danske vilkår, når de kører cabotagekørsel eller kombinerede transporter i Danmark.

DI: Bedre udnyttelse af overskudsvarme gavner borgere, virksomheder og klimaet28.3.2019 16:27:25 CETPressemeddelelse

Partierne bag energiaftalen har i dag taget de vigtige første skridt, mod at vi fremover kan udnytte industriens overskudsvarme til at varme flere danske boliger op. Det er godt for klimaet, husholdningerne og virksomhederne, at vi udnytter den varme, som ellers vil blive sendt ud i den blå luft. Men det er afgørende, at partierne bag aftalen holder sig fra at indføre dobbeltregulering af overskudsvarme, mener DI.