DI udpeger chef for digitaliseringspolitik

Dansk Industri har i dag udpeget den 38-årige cand.scient.pol Christian Hannibal som chef for digitaliseringspolitik. Udnævnelse er en del af DI’s stadigt stærkere fokus på digitalisering i samfundet og i erhvervslivet.

Som digitaliseringspolitisk chef får Christian Hannibal det daglige ansvar for fagenheden Digitaliseringspolitik, som har til opgave at bistå medlemsvirksomhederne med at drage det fulde udbytte af den digitale omstilling og for at bidrage til udviklingen af den hjemlige politik på området.

Samtidig bliver Christian Hannibal udpeget som daglig leder af branchefællesskabet DI Digital, der har virksomhederne inden for it, tele, elektronik og kommunikation som medlemmer.

Formålet med den nye stilling er at styrke DI’s indsats på digitaliseringsområdet. Direktør og medlem af DI’s direktion Lars Frelle-Petersen har det øverste ansvar i DI for sammen med medlemsvirksomhederne og den øvrige direktion at udvikle DI’s digitale ambitioner. Lars Frelle-Petersen har også det overordnede ansvar for DI Digital, ligesom han står i spidsen for medlemsrelationerne.

Christian Hannibal er uddannet cand.scient.pol. fra Syddansk Universitet i 2006 og har været i DI siden 2011, hvor han blandt andet har været fagleder for DI’s Digitaliseringsindsats ”Vind Fremtiden”.

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.

Er blockchain klar til erhvervslivet?9.11.2018 13:12Presseinvitation

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.