DI: Mal på Industriens Hus og tag på virtuel rumrejse til Kulturnatten 2018

Gæsterne på Kulturnatten 2018, fredag den 12. oktober, får en sjælden mulighed for at opleve de danske virksomheders spændende produkter med alle sanser.

Dansk Industri, i Industriens Hus på Rådhuspladsen, deltager i Kulturnatten for femte år i træk, og i år er 12 virksomheder fra vidt forskellige brancher rykket inden for med deres produkter og nyeste teknologi.

Gæsterne kan f.eks komme med på en vild rejse med astronaut Andreas Mogensen fra den internationale rumstation. Det kan lade sig gøre med magisk Virtual Reality fra virksomheden Virsabi.

I lærlingezonen kan gæsterne møde nogle unge, dygtige lærlinge, der står klar til at demonstrere, hvad man rent faktisk laver som bl.a. industrioperatør, finmekaniker, bådebygger og datatekniker.

Mød også Ørsted på Kulturnatten i Industriens Hus, og hør hvordan vi sammen kan være med til at skabe en verden, der udelukkende kører på grøn energi.

Experimentarium laver science-show om H.C. Ørsteds store opdagelse, der blev grundlaget for vores moderne samfund. Og Naviair fortæller indlevende historier om, hvordan man som flyveleder håndterer de mere end 750.000 årlige flyvninger, der skal igennem dansk luftrum årligt. Gæsterne kan også komme med op i toppen af en havvindmølle i Virtual Reality, prøve kræfter med energicyklen eller tage en astronaut-selfie med vores jordklode, der viser vejret i verden, live.

Et særligt markant indslag på Kulturnatten bliver, når vi omdanner den 4000 m2 store glasfacade af Industriens Hus til et kæmpe lærred, og inviterer alle med til at sætte deres præg på det lysende kunstværk – med en smartphone som pensel.

Inden for i Industriens Hus kan man få en rundvisning i den spændende arkitektur i DI’s domicil.

Med deltagelsen i Kulturnatten vil Dansk Industri gerne vise gæsterne, at virksomhederne er en del af danskernes hverdag, og at de bidrager til at udvikle vores samfund på alle mulige måder. DI’s medlemmer er arbejdsplads for 420.000 medarbejdere over hele landet.

Se hele programmet for Kulturnatten 2018 i Industriens Hus her

Yderligere oplysninger og materiale fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 23284912, e-mail boh@di.dk

DI: Byrdelettelser for milliarder gavner erhvervslivet8.2.2019 08:24:08Pressemeddelelse

Regeringen har i dag offentliggjort sit udspil ”Mindre bureaukrati – mere vækst”, som skal lette byrder og bøvl for virksomhederne med i alt 2,6 mia. kr. fordelt på 42 initiativer. Udspillet indeholder mange elementer, som vækker glæde i DI. Udspillet består af tre dele: Bedre digitalisering, mere digitalisering samt enkle og effektive regler. - Vi er rigtig glade for udspillet. Det indeholder flere forslag, som vi længe har arbejdet for. Der er mange konkrete forslag, som regeringen vil kunne sætte i værk med det samme. Samtidig er der en lang række forslag til i alt cirka 1,3 mia. kr., som skal forhandles på Christiansborg, siger Kent Damsgaard, direktør i DI. DI opfordrer derfor til et bredt samarbejde på tværs af de politiske partier om at lette byrderne for erhvervslivet. - Ledere og medarbejdere i især mindre virksomheder knokler dagligt for at få forretningen til at udvikle sig og dermed skabe vækst og arbejdspladser. Derfor er der næppe noget mere frustrerende at bruge tiden på

H.K.H. Kronprinsen står i spidsen for danske og grønlandske virksomheder på international minekonference7.2.2019 17:00:00Pressemeddelelse

Hans Kongelige Højhed Kronprinsen tager i starten af marts sammen med mere end 30 danske og grønlandske virksomheder, energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt, Dansk Industri (DI), Grønlands Erhverv og Generalkonsulatet i Toronto til verdens største minekonference i Canada. Det er første gang, at Kongehuset deltager i et erhvervsfremstød målrettet investeringer i Grønland.

DI: Det grønne vækstteam rammer plet31.1.2019 09:30:00Pressemeddelelse

De ti anbefalinger fra regeringens vækstteam for grøn energi- og miljøteknologi kan være med til at give et tiltrængt løft af eksporten. DI opfordrer regeringen til hurtigst muligt at følge op på anbefalingerne og præsentere en egentlig vækstplan. Vækstteamet for grøn energi- og miljøteknologi har haft til opgave at komme med anbefalinger til regeringen om, hvordan virksomhederne, som producerer grøn energi- og miljøteknologi, kan vokse i en tid med hård international konkurrence og stigende digitalisering. Anbefalingerne blev i dag præsenteret for regeringen. Og vækstteamet fokuserer på, hvordan man kan bruge de data, som forsyningsselskaberne har om danskernes forbrug af el, vand og varme, til at skabe nye grønne produkter, services og løsninger. - Danmark er i dag helt i front inden for digitalisering. Men vi har kun udtømt en brøkdel af mulighederne. Det er helt rigtigt set af vækstteamet, at vi skal i gang med at finde den næste generation af løsninger, siger Tine Roed, direktør i

Flere SMV’er skal tænke stort24.1.2019 11:11:04Pressemeddelelse

De små og mellemstore virksomheder (SMV’er) er kernen i dansk erhvervsliv. De udgør 99 pct. af alle virksomheder, og de er afgørende for væksten i Danmark. Mange SMV’er sprænger allerede i dag skalaen og vokser ud af SMV-segmentet. Men Danmark har brug for endnu flere små og mellemstore virksomheder, der tænker stort og har vækstambitioner. Og når SMV’erne tænker stort, er det helt afgørende, at resten af samfundet også gør det. På SMV Dagen 2019 sætter DI fokus på, hvad der skal til, for at flere SMV’er kan udvikle deres forretning, vokse og skabe vækst. Pressen inviteres til SMV Dagen 2019 – Tænk stort! Din virksomhed i større skala, Onsdag den 30. januar, kl. 8.30, Industriens Hus, Rådhuspladsen, Købehavn V. På SMV Dagen overrækker H.K.H Prins Joachim traditionen tro DI’s Initiativpris. Prisen er en hyldest til de virksomheder i DI's medlemskreds, som i særlig grad har udvist initiativ, vækst og virkelyst. Nogle andre af dagens hovedpersoner er virksomhedsledere, der sprænger skalae