DI Bornholm inviterer til erhvervstræf: Find balancen og giv plads til fremtidens vækst

Vær med på Erhvervstræf i DI Bornholm, når vi stiller skarpt på, hvordan vi sammen kan udvikle vores ø, så flere vælger at bo og arbejde på Bornholm.

Virksomhederne på Bornholm har de seneste år haft foden på speederen. Flere er kommet i job, den økonomiske vækst er høj, og velstanden er vokset til gavn for hele samfundet. Samtidig er markedsføringen af Bornholm som feriedestination styrket - med afsæt i blandt andet Folkemødet, vores smukke natur og innovative fødevarevirksomheder.

Men udfordringen med at finde kvalificerede medarbejdere kan gå hen at blive en kæp i hjulet på væksten. Arbejdsløsheden er historisk lav, og det gør det besværligt for virksomhederne at finde de medarbejdere, der skal til for at fastholde virksomhedernes vækst, så det kan forsætte med at udvikle Bornholm. Heldigvis er der god og lang tradition for at løse den slags udfordringer i fællesskab.

På DI Bornholms erhvervstræf 2018 stiller vi spørgsmålet om, hvordan vi finder balancen, så vi sammen kan løfte Bornholm - ikke bare en ferieø, men også som et sted, hvor flere vælger at bo hele året og arbejde.

Pressen inviteres til:
Erhvervstræf i DI Bornholm
Torsdag d. 14. juni 2018, 9.00-11.30
Klostergaarden, Østergade 7, 3770 Allinge

Her får du mulighed for at møde Curt Liliegreen, der er projektdirektør i Boligøkonomisk Videncenter. Curt tager turen til Allinge for at fortælle om, hvordan fremtiden ser ud for befolkningsudviklingen og boligsammensætningen på Bornholm, og giver os sit bud på, hvilke knapper vi kan skrue på.

Pernille Kofod Lydolph fra Destination Bornholm fortæller om fælles erfaringer, når det bornholmske erhvervsliv og organisationer går sammen om at markedsføre Bornholm. Find ud af, hvad der skaber opmærksomhed, når vi møder resten af danskerne.

Du kan også få svar på, hvordan den bornholmske ånd kan være med til at skabe vækst. Hør hvordan Claus Duevang fra KH Maskinværksted i Rønne lykkedes at tredoble antallet af medarbejdere på blot fire år.

Direktør i DI Kent Damsgaard giver sit bud på, hvilke nationale og lokale løsninger, der skal til, hvis de bornholmske virksomheder skal kunne tiltrække de medarbejdere, som kræves for at holde gang i væksten.

Endelig har du mulighed for at deltage i debatten, når vi drøfter, hvordan politikere og virksomheder kan samarbejde om at få flere til at vælge Bornholm.

Se hele programmet her

Yderligere oplysninger og tilmelding til erhvervstræffet:
Jeppe Bo Rasmussen, pressekoordinator, DI, tlf.: 24401897, jebr@di.dk.

Mail: hely@di.dk