DI Bornholm inviterer pressen til erhvervstræf: Sammen om fremtidens Bornholm

Torsdag den 13. juni 2019 åbner DI Bornholm dørene til dette års erhvervstræf, hvor der vil blive stillet skarpt på fremtidens udfordringer og muligheder for Bornholms erhvervsliv. Pressen inviteres med til hele arrangementet.

Virksomheder har brug for et stærkt lokalsamfund. Og lokalsamfundet har brug for stærke virksomheder. På Bornholm har vi heldigvis begge dele. Hvert år bidrager bornholmske virksomheder og deres medarbejdere med næsten 2 mia. kr. til vores fælles velfærd. Hvis vi i fremtiden skal sikre et mindst ligeså stort velfærdsaftryk, er det afgørende, at vi takler udfordringer og griber nye muligheder i fællesskab på tværs af bygrænser og brancher.

Der vil være rig mulighed for at komme helt tæt på centrale beslutningstagere, der blandt andet vil debattere, hvordan uddannelsesinstitutioner, kommunen og virksomheder sammen kan tiltrække flere faglærte i fremtiden. Samtidig med at virksomhederne har brug for flere medarbejdere til at følge med ordrebøgerne, stiller digitalisering og moderne teknologi nye krav til virksomhedernes evne til at omstille sig – og giver dem tilsvarende helt nye muligheder for at styrke deres konkurrenceevne. Hør hvilke digitale tendenser fremtiden byder på for virksomhederne, og hvordan Bornholm som ø-samfund har en særlig fordel.

Pressen inviteres til:
Erhvervstræf i DI Bornholm
Torsdag d. 13. juni 2019, 9.00-11.30
Klostergaarden, Østergade 7, 3770 Allinge

DI’s direktør Lars Frelle-Petersen præsenterer de tendenser, som DI ser i samfundet og i virksomheder i Danmark. Hør hvordan ny roboteknologi og Internet of Things (IoT) kan blive nye konkurrenceparametre, og hvordan Danmark kan udvikles gennem data.

Derudover fortæller adm. direktør Lasse Staal fra 3D-print virksomheden AddiFab, hvordan Bornholm kan bruge andelstankegangen til at blive førende i digitalt produktionssamarbejde.

Allinge får også besøg fra Nordfyns Kommune, hvor borgmester Morten Andersen og kommunaldirektør Morten V. Pedersen vil dele, hvordan kommunen og virksomhederne har styrket samarbejdet, så kommunen både blev kåret som årets højdespringer og Danmarksmester i sagsbehandling i DI’s erhvervsklimaundersøgelse i 2018.

I år vil DI Bornholm hædre en lokal virksomhed, der har gjort en helt særlig indsats for at uddanne fremtidens faglærte. PraktikPladsPrisen uddeles til en ambitiøs virksomhed, der har knækket koden til succes ved at tiltrække unge under uddannelse.

Se hele programmet her:

Yderligere oplysninger og tilmelding til erhvervstræffet:
Henrik Langgaard Lystbæk, chefkonsulent i DI, tlf.: 2284 6867 eller e-mail: hely@di.dk
Ditte Rieland, presserådgiver i DI, tlf.: 2246 7822 eller e-mail: dirh@di.dk