DHI A/S

DHI indgår samarbejdsaftaler om havvindenergi i Vietnam

DHI A/S indgår samarbejdsaftaler med to vietnamesiske organisationer under overværelse af Kronprinsparret i forbindelse med det danske erhvervsfremstød ”Creating a greener future together”.

Vinh Duong Quoc, Managing Director of DHI Vietnam, Mikael Kamp Sørensen, Executive Vice President of Energy & Ports i DHI, og Dr. Son, General Director of WRI (billede fra Udenrigsministeriet)

DHI tilbyder digitale løsninger og teknologi, der understøtter havvindindustrien i hele processen fra anlæggelse til drift. DHI har været involveret i 80 % af etablerede havvindmølleparker på globalt plan og har 30 års erfaring med bæredygtig energi og beskyttelse af havets biodiversitet.

DHI deltager i disse dage i erhvervsfremstødet i Vietnam med deltagelse af Kronprinsparret, og besøget har til formål at styrke dansk-vietnamesiske relationer og udviklingen af den vietnamesiske havvindindustri. DHI har i den forbindelse yderligere styrket virksomhedens succesfulde relationer i landet ved at underskrive nye samarbejdsaftaler.

Mikael Kamp Sørensen, Executive Vice President of Energy & Ports i DHI, udtaler:“Vietnam oplever en markant stigning i landets energiforbrug, og Vietnam har en ambition om at gå fra de nuværende 4 GW vindenergi til 100 GW i 2045. Mere end halvdelen af denne energiproduktion skal stamme fra havvind. Vi er beærede over at dele vores know-how og erfaring med Vietnam, som har nogle af Asiens bedste betingelser for havvindenergi.”

DHI har samarbejdet med vietnamesiske organisationer og virksomheder i årtier gennem lokal tilstedeværelse og er klar til at samarbejde med Vietnam om at realisere deres potentiale for produktion af havvindenergi.

Erhvervsfremstødet afholdes af The Trade Council og Embassy of Denmark in Vietnam i partnerskab med DI, Dansk Erhverv, Danish Export Association, State of Green Denmark og Green Power Denmark.

Billeder

Information om DHI A/S

DHI A/S
Agern Allé 5
2970 Hørsholm

4516 9200https://www.dhigroup.com/

Om DHI

DHI A/S er en global digital rådgivningsvirksomhed med hovedsæde i Hørsholm. DHI A/S blev grundlagt i 1964 og beskæftiger mere end 1.000 medarbejdere globalt. Vores ambition er at fremme den bæredygtige udvikling af jordens vand og hav.

For yderligere oplysninger kontakt venligst Annette Mystek, DHI Global People & Communication på +45 2088 7770.

Følg pressemeddelelser fra DHI A/S

Flere pressemeddelelser fra DHI A/S

DHI lancerer ny teknologi til at beskytte fugle mod kollision med havvindmøller15.11.2022 13:49:14 CET | Pressemeddelelse

DHI A/S har udviklet en ny, banebrydende løsning til automatisk genkendelse af truede fuglearter. MUSE AI bygger på kunstig intelligens og avanceret videoanalyse og gør det muligt at nedsætte hastigheden på vindmøller, når særlige fuglearter passerer forbi. Resultatet er optimal kapacitetsudnyttelse kombineret med høj beskyttelse af fugle mod kollision med havvindmøller.

Fokus på innovation inden for vand og miljø den 7. september hos DHI12.8.2022 09:00:00 CEST | Nyhed

Danske virksomheder inden for vand og miljø vil få mulighed for at blive inspireret og få ny viden om innovation inden for netop deres områder den 7. september. Der afholder DHI Innovation market day på hovedkontoret i Hørsholm, hvor brancheeksperter, tekniske eksperter og andre fra branchen vil stå klar til at drøfte de muligheder og udfordringer, innovation og digitalisering byder de danske virksomheder.