DFDS’ største fragtfærge sat i drift i Middelhavet

Den 13. marts ankommer DFDS’ nybyggede færge, Ephesus Seaways, for første gang til Trieste i Italien med 450 trailere fra Istanbul i Tyrkiet. Færgen er både DFDS’ største nogensinde og den største, der sejler i Middelhavet.
Ephesus Seaways i Pendik Havn i Tyrkiet

”Vi er ekstremt stolte over at kunne præsentere vores nye fragtfærge til vores kunder, som kan se frem til højere effektivitet og større kapacitet, hvilket giver dem mulighed for at udvide deres forretning og samtidig sikrer, at DFDS er forberedt til vækst i Nordeuropa og Middelhavsområdet”, siger Peder Gellert, Executive Vice President og Head of DFDS’ Ferry Division.

DFDS har bestilt i alt seks af disse mega-færger hos det kinesiske skibsværft Jinling Shipyard. Den næste i serien vil ligeledes blive sat i drift i Middelhavet sent i foråret.

Alle de nye fragtfærger er udstyret med et unikt rampesystem, så DFDS’ kunder kan se frem til, at deres varer kan blive lastet og aflæsset i terminalen på under seks timer.

På grund af den store kapacitet vil energiforbruget pr. transporteret trailer blive væsentligt reduceret. Derudover vil alle færgerne blive udstyret med scrubbers for at sænke udledningen af svovloxid og for at være forberedt på den globale svovl regulering, der træder i kraft fra januar 2020.

Få et dybere indblik i, hvordan den nybyggede færge blev lavet: https://www.dfds-news.com/dfds-newbuildings/

Specifikationer for den nye fragtfærge:

• Lanemeter: 6.700
  • Trailere: 450
  • Længde: 237,40m
  • Hastighed: 21,0 knots
  • Passagerer: 12

Ephesus Seaways i Pendik Havn i Tyrkiet

DFDS leverer færge- og transport services i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på DKK 16 mia.

Over 8.000 fragtkunder anvender vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.